|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket tål M3:ans koppling? Bilen e en Bmw M3 -94. Min koppling har börjat slira då jag kör hårt me bilen, märktes lite på strippen i Tullinge. Behöver man bara byta lammellerna och kanske uttrampningslagret eller? Var köper jag det billigast? Niklas Olsson, BMW M3-94 | |
| VA slits den på M3 också? Jag trodde det bara var M5 som hade "dålig" koppling....... | |
|
Niklas, Förmoldigen behöver du bara byta lamellen men byt i tid annars kan du åka på att byta tryckplatta och svänghjul också. |
|
|
Jag bytte hela skiten på min. Lika bra när det ändå är nerplockat. Kostade 5000:- på BMW inkl. arb. /Johan |
|
|
Hmm, 5000 spänn inkl. svänghjul? Lät ruskigt billigt... Jag skall byta urtrampningslager, tryckplatta samt lamellerna nu på tisdag, inkl. arbete ligger det ngnstans mellan 12 och 13 000... Svider stort. /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Oj pajar kopplinge på Alpina också? Jag trodde det BARA hände på M5..... Skämt åsido, kopplingen är nog betydligt kraftigare på B8:an dessutom har den ju ett lättat svänghjul=special=dyrt. Sen brukar väl delarna till Alpina vara dyra? :( |
|
|
Vart köper jag lamellen billigt? Eller ska man satsa på att köpa orginal hos Bmw? Är det svårt att byta ut själv? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.