|
|
|
|---|---|
|
Angel eyesen har slocknat på vänster sida, hur går jag tillväga för att byta detta? Har öppnat huven, men stängde den snart igen då jag inte blev klokare... Måste jag demontera hela strålkastaren för att komma åt lampan? Ska besiktiga idag, och självklart pajade lampj'veln på väg till jobbet och nu hinner jag inte, dock släpper de väl igenom mig om det inte är något annat större som måste åtgärdas... | |
Bayer_Aleks |
Lättast är att du plockar bort hjulhuskåpan för då ser du allt och löser lampbytet på 1 minut. Du har en täck kåpa till den och sen 2 st torx skruvar som du skruvar av, that's it. Har du redan betalat avgiften för besiktningen med den bokade tid du fått? Om inte, skti i att gå på den så tas det bort automatiskt. Har du inte köpt lampor så sparar jag båda mina som jag bytte till LED på min förra bil och har kvar originalet. Kan få dem för skitpris om du vill |
| Besiktningen genomförd, utan anmärkning=) Ok det låter ju vettigt, är det bara en lampa man ska byta lr sitter det nån slags lampsats? har sett på forumet att vissa tar ur själva lampan ur enheten o bara byter den eftersom priset skiljer sig en hel del... | |
Bayer_Aleks |
Det har jag aldrig sett att man kan göra, utan man byter ut hela enheten. Som sagt, jag har 2 st original lampsatser som du kan få köpa för struntsumma. |
| Så det går utan att ta lös framhjul och innerskärmen som vissa vill att man ska göra? Sett ett förslag på att dela lamphållaren för att kunna byta lampa men minns inte riktigt vart jag läst det. Lampan kostar endast 15 spänn medan en komplett hållare med lampa tror jag kostar runt 300kr. | |
| Bayer_Aleks kolla PowerPost tack. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.