AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.105

Svår beslutsångest ang styling, Vill få lite input från folk

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Om ekonomin tillåter så tänkte jag "unna" mig något till bilen till sommaren. Det som jag funderar på är antingen ett BMW Performance avgassytem för det något råare ljudet och den marginella kraftökningen eller så blir det aerodynamik/m-sport kjolpaketet typ.

Det jag väljer mellan är ju att liksom antingen hotta upp bilen utseendemässigt eller "körupplevelse-mässigt" typ och det är grymt svårt...

Vad skulle ni välja? Jag kör en safirsvart E92 335 och har inga visuella modifikationer förutom att jag bytte ut 17"-fälgarna mot 19" style 313.

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jag skulle lätt välja något slags aerodynamik paket eller M-sport paket.

Performanceavgasrör är trevligt. Men inte lika roligt som plastdelarna!

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag skulle ju utan tvekan montera dit m-paketet i första hand.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag kör på samma spår som grabbarna ovan.

//Stefan

Mina bilar:Länk
m-paket eller om möjligt performancepaketet:P
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Helt klart M-sportpaket. Den blir ju klart unik om du dessutom kör på Performance-paketet. Motorljudet måste vara hel ok som det redan är..?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Nu vet inte jag riktigt vad Performance systemet kostar men jag tror du kan få ett komplett m-sport paket och ett catback system för typ samma pengar om du letar lite på eBay :)
Buspelle
Rekommenderar i motsats till alla andra performance avgassystemet. Avgasljudet är ju väldigt dämpat och lite "tunt" på 335an och blir mycket trevligare med detta system utan att ge för mycket oljud.

Du har ju redan valt de mycket snygga performanceflgarna till bilen. Satsa på att bygga vidare med "riktiga" performace-prylar typ avgassystemet, bromsar et c istället för plastbitar.
Roffa1
Jag måste nog hålla med Pelle här, tycker det låter som en mkt bra ide' att bygga vidare med Performance delar, så som bromsar, osv. Detta lär ju dessutom öka värdet på bilen.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Visst höjer Performance delar värdet på bilen, men ojj vad det kostar mer än det smakar. Har du Performance fälgar, avgassystem och bromsar har du ju lagt ut vad? 80papp? + montering och du har ju knappast höjt värdet på bilen med lika mycket. Jag tycker du börjar med ett m-sport paket, det kan du hitta för 8-9000:- inkl. frakt + lack så högt räknat 10-12.000:- monterat och klart. Det höjer värdet på bilen med minst det tre dubbla. En bra investering helt enkelt, har du inte sänkt bilen kanske du skulle kolla på BMW Performance sänksats :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.