|
|
|
|---|---|
|
Det är den främre banjobulten som matas med slang från hydralkärlet och läckaget sker under själva kulan från styrsnäckan.Började känna påt med en 19mm fast nyckel men då går det ju inte att röra sig sidledes,vad säger panelen?Behövs det en gigantisk förlängare med hylsa och spärrskaft för dylikt jobb?Eller har ni nån bättre lösning? Tackar på förhand! Mvh Dic. PS.Det är en 850 med M70,min profil går fortfarande inte att ändra.DS | |
|
Hej Har du provat att plocka bort värmeplåten på servotronicen? då bör det gå att komma åt med hylsa och led alternativt med lednyckel. Har dock ej provat själv men det ser ut att gå med lite klämda fingrar och blodvite. Lycka till /Per |
|
|
Uppdatering! Jodå,blodvite och klämda fingrar blev det men bultrackarn sitter kvar,mer oroande är att jag upptäckte att bromspedalen går långsamt i botten och det är då som snäckan läcker, Frågan blir ju:har jag även problem med bromsbomben eller är det snäckans läckage som påverkar "bromstryck",bromslampan lyser rött och fint när jag trycker på pedalen. Mvh Dic |
|
|
you've got personal mail /Per |
|
|
Ja!! Så var det åtgärdat men inte helt problemfritt,lossade och bytte bägge alupackningarna,rann ur ca:2 dl pentosin och drog åt ordentligt men inte för kung och fosterland.Då läcker fanskapet ändå när jag startat upp och pumpat på bromsen. Hur hårt vågar man dra åt egentligen? (har ingen momentnyckel).Bulten och kulan såg fina ut och de gamla packningarna såg inte pigga ut. Har aldrig gillat att "idiotdra" muttrar och bultar men nu drog jag till ordentligt en gång till och då kom det bara en droppe och sen inget mer.Kan jag på något sätt skadat snäckan eller banjon genom att dra så hårt som jag gjorde? Mvh Dic PS.Bromslampan lyser fortfarande rött och fint när jag rör pedalen.DS |
|
|
Nu läcker fanskapet igen!! Blir till att byta bult och packningar,kan det vara värt att täta den nya lite extra med Loctite?? Mvh Dic |
|
|
Hej! Kontrollera att slangens ända inte är skadad, minsta lilla slag/repa kan göra att det inte blir tätt, kolla även växelns plana del. Åtdragningsmoment M10-12Nm M14-35Nm M16-40Nm /Per |
|
|
Ja så vart det tätt med ny bullt och dito packningar men som teatergeniet Norèn sa en gång"Jag mår konstant dåligt"med ett leende så kunde jag konstatera att slangen som går ner i styrsnäckan oxå läcker. Ny är beställd (1360:kr) kommer torsdag. Börjar bli riktigt otålig nu,är oerhört sugen på att lufta bilen inför besiktning och sen åka till Borås. Mvh Dic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.