|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En väluppfostrad rottweiler uppfyller väl alla kriterier. Inge fel på grand danois men det är ju bland det största som finns på marknaden. Men ang. bilfrågan så tror jag ingen BMW passar särskilt bra med en hund av den storleken, måste väl nästan till nån slags van. Hunden i sig går ju att frakta på en cykel om det är så. Problemet är ju när flera ska resa, med packning, barnvagn och allt möjligt annat man kan behöva ha med sig. Då blir det snabbt fullt. __________ Mvh Grelle |
|
|
Lasse-SL500 du är välkommen att komma och hälsa på mig och min förväxta schäfer vilken dag du vill Enl. Torben vår veterinär (även känd från Tv är han en otroligt stor schäfer) att han inte följer ras standard har du mycket rätt i men som sagt välkommen till Skåne Ha deT |
|
|
Stora hundar får plats i en Touring. De är vanligtvis lugnare än småhundar som ofta är i rörelse. Mina två Bullmastiffer låg och trängdes i samma sovkorg som är betydligt mindre än bilens lastutrymme. Åtminstone mina hundar tycks trivas när det är lite trångt. Fast jag erkänner att jag själv tyckte det såg rätt fullt ut när 2 tikar á drygt 50 kg bäddat ned sig där bak. Ett råd är att köpa en plastbalja som täcker hela klädseln. Den är rätt så dyr (cirka 1500 för några år sedan), men tunga hundar kan genom att luta sig mot material få det att lossa och det ser trist ut. Min första Bulle, 75+ kg fick nämligen husera fritt utan skydd för bilen, något jag inte gör om. Mvh Mikael |
|
|
Vi har en Bernersennen och den får gott och väl plats i en E39 Touring och då är ju inte det en liten hund men den ligger ju i och för sig ner den mesta tiden i bilen. Mvh. |
|
|
Dom allra allra allra flesta hundar ligger ner när dom åker bil... Och ett helt bagageutrymme i en Touring för en GrandDanois är egentligen inte mindre än vad en halvbur i t.ex. V70 polisbil är för deras Schäfrar... Hunden behöver alltså inte utrymme till att vandra omkring när du är ute och åker! Normalt sett vill den inte ens det... //*Hemlig* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.