AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.060

320o Coupé körriktingsvisare bak fel färg? + vanliga problem? + lite annat

Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Är på gång att köpa min första BMW en 320i Coupé årsmodell -00. Det är en import från Tyskland 2005. Miltalet tror jag stämmer den har gått ca 15000 mil och bilen ser ut som man kan förvänta sig. og hem de senaste besiktningsprotokollen och då har den fått anmärkning på körriktingsvisare bak fel färg vid varje besiktning. Bilen har idag vita blinkers med gula lampor. Frågan är varför får den anmärkning på det varje gång får den inte ha vitt glas me gula lampor varför har inte tidigare ägare åtgärdat problemet ge det bara en 1:a? Vad är det för vanliga fel jag ska kolla efter på modellen? JAg försöker även ta reda på vilken utrustnign bilen ska ha den har business CD och klimatanläggning har den även regnsensor t.ex vad ingår i ett komfortpaket om bilen är tyskimport. Många frågor hoppas ngn kan hjälpa en nybörjare på BMW
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Du kan ju har RIKTIGT gamla lampor som "lyst ur" sin gula färg. Byt till nya på gula lampor OK så går det nog bra. Skulle de fortfarande gnälla så doppa lampan i gul eller ljusorange glasfärg, gammalt trick som användes innan det fanns färgade lampor. LED ersättnings lampor kanske också kan funka, men det blir dyrare.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Kan jag sätta LED lampor i de hållare som finns. Varför skriver du kanske funka?
Har den här årsmodellen vita blinkers orginal eller har någon bytt ngn gång?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
De flesta svensksålda e46:or har vitt glas med orange lampa, det kan ju vara som amullo skriver, att glödlampan bleknat, en ny lampa löser nog det problemet. LED-lampor lyser oftast inte lika bra som glödlamor, och du kan få lampfel i instrumentet.

BMW CS #5206
Tror det är ett vanligt problem. Har samma anmärkning på mitt bes.protokoll. Färgen på glödlampan flagnar efter några år. Dock kostar inte nya lampor många kronor att införskaffa.

Radix omnium malorum est cupiditas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.