|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gratulerar Hasse! Se till att visa oss lite bilder. Jag vill gärna se hur din ser ut jämfört med min, min är nämligen också svart med beige skinn. Bilder! |
|
|
Hej igen!! Jo Riwa, bilen är svart. fyratusen mil en 05:a Larsson frågade om priserna i Tyskland och det är så att det låga priset i en annons är exkl tysk moms och som privatperson måste du betala priset inkl moms (tyvärr) Om du däremot har en registrerad bilfirma så kan du köpa bilen utan att betala moms i tyskland men då åker du på att momsa den i Sverige förmodar jag. Skatt är inte lätt att slippa undan. Jag ska fota bilen och lägga ut bilder bara det blir bättre väder. Denna dagen gick åt att få den ren efter 55mil skitväg. Det var snökaos i norra Tyskland i går så det tog femton tim att köra 55 mil Berlin-Växjö. Hälsar Hasse Z4 Hasse Z3 |
|
|
Jo Larsson, du undrade om du kan reservera en bil och i mitt fall så gick det bra. Firman heter Schneider Autoboutique i Berlin och säljaren där var så hygglig att han höll bilen åt mig i tre veckor utan att jag behövde skicka några pengar i förskott, eller lämna några garantier om att jag verkligen skulle köpa bilen. Det var nog lite extremt men jäkligt hyggligt. Jag gillar inte att skicka pengar i förskott, och framförallt inte till en privatperson för det finns bluffannonser, det ska man vara medveten om. Är det superbilligt, alltså typ 50-60-70 tusen kronor under andra likvärdiga bilar som man kan se ibland i privat annonser så kan du vara ganska säker på att det är något skumt. Jag har haft mailkontakt med en sådan gangster för fyra år sedan när jag skulle köpa min Z3 i tyskland. Det var ett typiskt försök att bluffa, det var en kanonfin bil superbilligt och direkt när jag mailade så fick jag svar att det var så många intresserade men om jag skickade fyrtiotusen kronor i förskott så skulle han hålla bilen till mig. Efter det försöket så såg jag den bilen utannonserad på mobile säkert tio gånger med olika ägarnamn och i olika städer över hela tyskland. En seriös bilfirma är det säkraste och dom är inte alls avoga att hålla en bil om man säger säkert att komma till dom och att man bestämmer datum osv. Hälsar Hasse Z4 Hasse Z3 |
|
| grattis.. låter som en riktigt snygg bil ska bli kul att se lite bilder | |
|
hej på er, det är en som annonserar en coupe nu på blocket, 30 000 under alla andra och svensksåld säger annonsen, varför går någon ut 30 000 billigare än lägsta pris? Skumt? |
|
|
Grattis till en fin bil. Jag väntar på min Z4 3,0 Roadster -05, Den kommer med Eurotransport nu under vecka 8 ifrån Tyskland ///Mårten |
|
|
Här investeras det minsann. Grattis! Hur går det för Dig Larsson, några prospekt på G? Riwa |
|
|
Hej, Jag köpte precis en z4 2.5si ifrån Tyskland och jag tycker inte att det är något som helst problem men kan du inte tyska och det är din första importbil så köp från bilhandlare (gärna bmw) direkt. Det är betydligt enklare! ett plus som jag ser det är om det är en "bmw premium selection", så har bilen 12 månaders garanti på allt utom slitdelar vilket känns mycket tryggt. angående 3.0 v.s 2.5: Varför inte ta med 2.5si i jämförelsen? =) Fördelen med 2.5si (218hk) är ju att den är den "nya av dom gamla", den har ju en del förbättringar utöver den gamla versionen exempelvis det med att cabbmotorerna inte längre rostar ihop. Men visst jag erkänner att den inte riktigt har samma klipp som 3.0 men jag tycker främst det märks på låga varv och farter över 120. Dock tycker jag faktiskt inte att den z4 har så mycket att göra i höga farter som jag ser det (och kör den) är det en landsvägsbil där man bara kort kommer upp i dessa hastigheter. 2.5si har även det där "bluddrandet" när man släpper gasen som jag blev kär i på 3.0. Jag funderade i precis samma tankar som du men jag tycker fördelen med facelift 2.5si överväger över några hk mer samt att dessa är endast obetydligt dyrare än en 3.0 från 05. Sedan finns ju såklart 3.0si..... men det var inget alternativ för mig pga. försäkring osv osv. |
|
| Tack för era inlägg, jo jag har sett ut två objekt på mobile.de som verkar mycket intressanta. En svart 06:a samt en titangrå dito bägge cabbar med sportstolar mm, nu hör det till saken att jag skall sälja min A4 först så det kommer väl att ta lite tid innan jag kan åka ner. | |
|
Z4 Coupe: Du syftar antagligen på denna bil? Länk Bilen är troligtvis billigare än de övriga coupérna eftersom att det är den enda som säljs privat. |
|
|
Men varför lägga sig hela 30 000 under från start??...:-/ Underligt, så har det inte sett ut innan? Fick inget svar på annonsen när jag skrev heller?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.