AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
73.055

Rainbow uppgraderingshögtalare till E46 Gruppköp?!

Sida 7 av 13
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Ja de som fått sina Dynavin´s kanske har gjort de och kan berätta lite?
Gee
Vi har ju inte fått våra rainbow högtalare än så det blir ju lite svårt
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Nej men ni har org högtalare och kanske ljudet har blivit bättre med Dynavin? Mvh
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Jag har just hämtat ut min dynavin =) Men nå högtalare har man ju inte sett skymten av.
Dock så är monteringsramen restad för dynavin så det dröjer en vecka till tills att jag kan installera den.. Men tydligen så ger dynavin ett lyft till originalsystemet också.
Tror att detta blir en bra kombo :)
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Låter bra de. Beställde högtalare från bavsound.com idag och hoppas att de också funkar fint med Dynavin sen (:
Har du också standard Business stereon eller har du HK? Bavarian är nämligen för den amerikanska marknaden och de har en lite annorlunda setup än de europeiska modellerna. Den största skillnaden är att i dörrarna på coupén har de där vi bara har en diskant två högtalare. Jag var på väg att handla ifrån dem för något pr sedan, men konstaterade att de inte passade i min bil. Har du kollat upp det ordentligt?

De köper ju samma paket som vi har gjort från rainbow men lägger sedan till en extra högtalare.
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Jag har HK systemet och har tot 10 högtalare vilket jag får i det paketet och ja, det är samma som ni beställde fast ytterligare några högtalre från bsw själva (2" högtalaren bredvid tweetern fram+bak) som jag förstått de och när jag sa att de skulle skickas till sverige så verkade inte de vara några problem. Skulle gå på ca $150. De har ju sedan ett sub paket till bilen som tydligen ska vara kanon men den kostar ju $699. Mvh
Super! Vi andra som har beställt i den här tråden har den vanliga business stereon och därmed bara 6 högtalare, så lyckatill med de nya högtalarna och posta här och berätta vad du tycker om resultatet när du har testat.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Ingen som hört nåt om högtalarna än eller?
Lelle kanske?

Va väl i slutet av mars/början av april vi skulle få veta nåt?
Jo, det är ju början av april nu så det börjar nog bli dags. Men vi kanske ska ge dem ett par dagar. Det är väl helgdag i tyskland också.
Han bad mig skicka en påminnelse till honom vilket jag gjorde i Onsdags.
Fick svar att han hade kit till vissa av modellerna hemma nu och frågade om han skulle skicka ut alla fakturor nu.

Jag sa att om han litar på att alla betalar så skicka ut till dom köpare till vilka du har kit hemma. Vi får väl se hur han gör.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Okej, då får wi vänta och se då. Tack igen Lelle!
Lelle-du är en klippa!

Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Väntar med spänning! Ska passa på att byta mina slitna dörrhandtag när man ändå har ner dörrsidor osv. Visst är det rätt vanligt att dom är helt spräckta i lacken eller hur man ska kalla det på M3an? Alla jag kollade på innan köp hade det problemet...
Nåja, vår-fint blir det!

Tack igen, lelle!

Vad jag vet så är det inte dörrhantagen som slits mest på en M3:a, men det beror kanske på förare och körstil?...;)

Men det är väl ett bra tillfälle att byta dem precis som du säger, passa på när du ändå är igång.

Angående högtalarbytet så är jag nyfiken på hur sedan bak-högtalarna passar i min coupé. Kommer installationen bli så smärtfri som jag hoppas?
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
godich:

Haha nej där har du förvisso en poäng :)
Men nu blir det i alla fall handtag i kolfiber, så det blir nice!

Även jag är mycket nyfiken på om våran bak-högtalar chansning betalar sig...eller om det kommer svämma över av såna set här på powerbörsen...

Nåja. Friskt vågat, hälften vunnet :)
sf
44
sfi
330i -03
Då fick man precis inbetalningsuppgifter på mailen om högtalarna. Har ni andra också fått det?

Sett fram emot detta :)
Jo, jag fick det precis också.

Bara för att dubbelkolla, visst var det någon som hade handlat av honom tidigare eller?

Ska läsa hans mail lite närmare när jag kommer hem i kväll. Grattis alla, väntan verkar snart vara över :)
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Japp jag har också fått mailet! Nu är bara frågan hur i helskotta man gör...?
Det är säkert bara jag som är lite bakom, men nån av er kan säkert berätta hur man går till väga :)
Det går nog att fixa på en del internetbanker. Men det enklaste så man vet att det blir rätt är nog att gå till ditt lokala bankkontor och låta dem jobba :)

Då behöver man inte oroa sig för om det blev rätt eller inte heller...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.