|
Sida 6 av 13
|
|
|---|---|
|
Sitter nu i baksätet och tittar på högtalarna på hatthyllan. De är ju som någon tidigare skrev med största sannolikhet likadana som de som sitter i dörrarna (har inte tittat på elementen i dörrarna ännu). Så nu är ju bara frågan om det är samma i sedanan. Föresten ni som har en sedan, har ni inte någon högtalare i bakdörrarna? Har fått för mig att sedan har två runda högtalare i bakdörrarna med fyra skruvfästen och inte tre som de här rackarna. Förstår inte varför de säger att de inte har något kit bak till coupé och cab? Är det 6 högtalare i sedanen precis som i coupén? |
|
Gee |
Antar att det finns så många olika system till Coupé bak att dem valde att inte göra något, jag chansar dock på att sedan passar till min då jag bara har två 6,25" högtalare i hatthyllan. |
Gee |
Hur har det gått nu när en dragit sig ur? har godich tagit över catch_mes plats? |
| Han har fått den uppdaterade listan så det är fortfarande 12 kit. Fakturan kommer som sagt i slutet av Mars el. början på April. | |
|
Japp, jag tog hans två paket men bytte fram litet till ett coupé kit. Dvs jag har beställt ett sedan-bak paket och hoppas att det passar till coupén också. Var det föresten någon som har en sedan som kan bekräfta att det inte sitter några högtalare i bakdörrarna? |
|
| Kan konfirmera att det inte sitter några högtalare i bakdörrarna. I alla fall inte på min Sedan :) Undra hur lång tid det tar att få grejjorna efter att vi betalt då. | |
|
Förresten, är det nån som bytt högtalare förut eller vet hur man går tillväga? Vad är det för verktyg jag kommer att behöva? =) |
|
|
Det främsta redskapet du kommer behöva misstänker jag är tålamod. Som jag förstod det på diskussionen tidigare så fanns högtalarna inte på lager utan skulle skickas i april. Men du lär inte behöva så mycket verktyg. Torx och en vanlig liten mejsel borde väl räcka. Däremot började jag fundera nu när jag var bak och tittade på hatthyllehögtalarna om högtalargallret inte såg lite väl tätt ut. Skulle det göra någon skillnad om man gjorde ett eget tygslydd, eller skulle det se konstigt ut? Kanske orginal ser bättre ut? |
|
| Länk | |
| Är ju inte så farligt långt kvar om den kommer i slutet av mars. Fett om man hinner på hem Dynavin innan så att man bara kan plugga i högtalarna och köra sen :) | |
| Nån som har hört nåt här då om hur det går med våra högtalare? | |
|
Det senaste var ju att Rainbow inte hade dem i lager utan att vi var tvugna att vänta tills början av April. Så om någon vecka kanske det kan börja hända saker här. Börjar det klia i fingrarna?...;) |
|
|
Jamen skojja inte :P. Har ju min Dynavin på ingång från tyskland nu. Vill ju smälla dit allt på samma gång :) Hade för mig att det va sista veckan i mars. Men det är ju snart hehe. |
|
|
Det ska bli spännande att höra hur Dynavin fungerar för er och minst lika spännande att se hur orginal stereon klarar av att driva de nya rainbow-elementen. Det händer grejer den närmaste tiden helt enkelt...=) |
|
|
Ja precis. Det är ju lite mer kraft i dynavin än i originalstereon, i alla fall för min del som inte har H/K. Om man inte blir nöjd med ljudet nu då, ska man installera ett slutsteg på nå vänster då eller vad gör man bäst då? |
|
|
Ja, tror nog att om du är ute efter lite umf så blir de nog till att lägga in ett steg eller två..omp-låda på ena och de andra på dessa högtalare..annars för vardagslyssning så duger nog detta ganska långt att driva Rainbow från Dynavin-enheten... Mvh |
|
|
Jag har varit lite fundersam när jag har tittat på att byta ut högtalarna tidigare. Eftersom det verkar vara så låg effekt i orginal stereron misstänkte jag att det inte skulle fungera så bra om man råkar välja ett par tungdrivna högtalare. Dock är jag inte lika nervös nu eftersom Rainbow har tagit fram de här högtalarna för att passa BMWs orginalsystem. De borde helt enkelt rimligtvis vara ganska lättdrivna och inte behöva något slutsteg. Dock har ju du som beställt en Dynavin säkrat upp genom att ha nästan dubbelt så mycket effekt som orginal (under förutsättning att den levererar som angivet). Du borde helt enkelt vara ganska trygg med att ha tillräckligt med effekt för att driva högtalarna. Men det är klart att vi borde kunna koppla in ett slutsteg om vi nu märker att det inte låter bra. Vi kommer att veta om några veckor hoppas jag...=) |
|
|
Ja, jag har förtroende för att dessa högtalare ska lyfta ljudet rätt rejält med tanke på att dom säkert är rätt lättdrivna plus att dom bör tåla en hel del pisk så det lär nog bli helt ok..fast, en lagom liten omp-låda fyller nog ut ljudbilden fint..typ en 8a eller 10ans element... Mvh |
|
| Jag har varit i kontakt med Länk för att kolla ett paket till min m3 cab -02 och för att få högtalarna bak verkar ju detta paketet vara det ända som finns för rainbow har ju bara frampaket själva? Mvh | |
Gee |
Det hade varit väldigt intressant om ni med dynavin installerat högtalarna först och sedan provat med orginal stereon för att se om det blir någon större skillnad med dynavin sen ljud mässigt då vill säga |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.