|
Sida 3 av 13
|
|
|---|---|
|
Kitten i sig ligger ju på 350 euro för fram och bak till sedan. Men sen vet vi ju inte hur mycket rabatt som Lelles kontakt lämnar och vad sen frakten blir att kosta när det ska skickas till var och en så att säga. Så om du är intresserad Poly, så har vi ju 10 kit och då kan vi höra med Lelles kontakt och så vet vi precis vad det kostar istället. |
|
|
Är det 350euro totalt för fram & bak? |
|
|
Precis, tillsammans. Framkittet är dyrare, men det är ju 4 högralare då också. Sen bak är det till hatthyllan. Så 350 euro är det vi som har Sedan och ska ha 2 kit får utgå ifrån. Sen blir det ju rabatt, frågan är bara hur mycket :) |
|
Gee |
Det var snack om 25% vilket är riktigt bra dock var det från den Tyska sidan, Är det någon som skulle kunna kolla vad ni med Sedaner har för högtalare i hatthyllan? Ta gärna nummret på dem också, tänkte jämföra med mina egna hade ju vatt grymt om jag kunde satt ett kitt till Sedan i bak också, fattar inte varför det inte finns till Coupe dem högtalarna är dem absolut sämsta. |
|
Ja det lät skumt tycker jag, man vill ju bra tryck från hathyllan! 25%!! Nice =) Blir 262.5 Euro för fram OCH bakkit till Sedan då. Är ju riiktigt bra pris för så pass omtyckta högtalare. Verkar ju vara riktigt fina grejjer. Ska gå ut till bilen nu ock kika lite då, får se om jag får fram nån info om högtalarna! |
|
|
Vilken jädra tur jag har! Ramlade av en slump över denna tråd när jag just börjat fundera på att uppgradera ljudet i bilen. Jag är mycket intresserad av ett gruppköp! Jag ger mig på en kort sammanfattning av vad framförallt Bmw-lelle skrivit tidigare, så all info finns samlad. Hojta till om jag missförstått något... Länk säljer följande kit: E46 Coupe/Cab fram: EUR 229 (2 st 6.25" + 2 st diskanter) E46 Sedan/Touring fram: EUR 209 (2 st 6.25" + 2 st diskanter) E46 Sedan bak: EUR 139 (2 st 6.25" koaxialhögtalare) Vid gruppköp av minst 10 kit får vi 25% rabatt på ovanstående priser. Priserna inkluderar tysk moms på 19% men frakt på uppskattningsvis EUR 20-25 tillkommer. Osäkert om detta gäller per kit eller per beställare. För 6 högtalare till en Sedan borde det alltså hamna på ca 2800-3100 SEK. För 4 högtalare till en Coupe/Cab ca 2000 SEK. Vid beställning kommer Eho att skicka ut en PDF-faktura till var och en, med ett internationellt kontonummer (SWIFT/BIC/IBAN) dit betalningen ska ske. De flesta internetbanker hanterar utlandsbetalningar utan större problem, men skulle det strula för någon av er kan jag eventuellt hjälpa till då jag vet att det fungerar via min bank. Efter att betalningen kommit in skickar Eho paketen direkt hem till respektive beställare. Har jag fått med alla intresserade? 1. Gee, Fram Coupe 2. eerily, Fram & Bak Sedan 3. sfi, Fram & Bak Sedan 4. catch_me, Fram & Bak Sedan 5. Impnaz, Fram Coupe (?) 6. Anlo, Fram & Bak Sedan Slutligen var det någon som var osäker på om bilen hade HK-system. Såvitt jag vet finns det två sätt att se detta på: - Det står Harman-Kardon på högtalargallren. - Det finns en knapp med en högtalarsymbol bredvid rumpvärmar-knapparna. |
|
Gee |
Haha, ja det kan man ju kalla tur :P Men då är vi 10 kit nu då, jag är dock väldigt intresserad av nummret på någon med Sedans hatthylle högtalare ska kontrollera mina egna imorgon, jag tror att du borde kunna få in Sedan högtalare bak även på en Coupe. Då blir det ett kit sådanna också till min. |
|
Hur går det?Hur gör vi nu? Gee vad då för nr vill du ha? |
|
Gee |
Vad det är för högtalare i bak på en sedan i hatthyllan, kan ju vara så att man kan köpa sedanens bak kit och även byta bak i min Coupe då. Vi är ju 10 kit nu så nu väntar vi bara på Lelle antar jag |
|
Bra sammanställt Anlo =) Och kul att du trillade hit! Jag glömde fan att kolla numret åt dig Gee, klantarsle man är. Har inte möjlighet att göra det nu heller.. Nån annan kan kanske göra det? Det där med HK spelar väl ingen roll om man tänker rent uppgraderingsmässigt? Det är väl inte så att man MÅSTE ha HK, eller? :S För oss som inte har HK så är det väl bara att köpa högtalarna och sen stoppa i dom och ösa? |
|
|
Hej Måste tyvär stryka mig från listan då bilen/motorn spökar misstänker att jag har åkt på frysen vevhusventilation :( |
|
Gee |
Tråkigt att höra Catch_me, såg att det hade löst sig i Dynavi tråden men du är kanske inte intresserad längre ändå? Jag har kollat nummret på högtalarna i min hatthylla nu, 65.13-8 368 233 A/05 någon med sedan som kan kolla om dem har samma? Bara att lägga sig i bagaget och lysa upp genomgallerna med en ficklampa. Är det dags att dra ett PM till BMW_Lelle och säga att det är dags för ett gruppköp? |
|
Gee: Lättare sagt än gjort :) Va ut nu och tänkte skriva ner numret åt dig. Hittade då inget sånt nånstans :P Låg som ett fån bak i skuffen och lyste överallt utan framgång. Ska jag skruva ner nåt för att se eller kollar jag på fel ställe? :S Känns spontant som att om Sedan Bak kitet passar till coupe så borde det väl stå? Dom borde väl vilja skylta med om det nu passar till fler modeller så att säga. |
|
| Kan bara säga att på min E46 coupe -00 så har jag samma högtalare bak som fram om det nu hjälper. Har kollat lite på realoem.com och det är samma högtalare på coupe och sedan om ni inte har harman kardon eller hi-fi system. | |
|
Hmm. alltså bör sedan bak kitet passa bak till en coupe? Vågar du testa den Gee :) ? |
|
|
Gee det löste sig med bilen men känns som att jag väljer bort högtalarna ett tag och satsar på dynavin bilen ska lämnas in på bmw solna 2a mars för fel sökning står försäkringen för skadan kommer det att kosta 3000 med självrisk då försvinner pengarna till högtalarna.. :( Dynavin köper min sambo som present då jag har tjatat om den ett bra tag nu |
|
|
Sedan: Länk Coupé: Länk Är väl lika så vitt jag ser. |
|
|
Nej va tusan grabbar! Nu vill jag att vi fastställer detta! Gee, blir det ett eller två kit för dig? Tycker nog att vi bör konfirmera listan en gång till och sen pma Lelle och se vad vi får för pris! Är alla med som tidigare skrev upp sig? 1. Gee, Fram Coupe 2. eerily, Fram & Bak Sedan 3. sfi, Fram & Bak Sedan 4. catch_me, Fram & Bak Sedan 5. Impnaz, Fram Coupe (?) 6. Anlo, Fram & Bak Sedan |
|
Gee |
Jag instämmer eerily, jag kör på två kit, trots allt :P klart värt ett försök Dock har ju tyvärr Catch_me dragit sig ur, gjorde en snabb koll nyss och fick det till 2700kr+frakt för fram+bak till Coupe blir väl någon hundring billigare för sedan plus frakt dock givetvis. Vi måste ju ha ihop 10 kit dock. |
|
Gee jag är med fortfarande glömde bara informera er sorry.. vad blir slut priset för sedan nu när kör vi? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.