|
Sida 11 av 13
|
|
|---|---|
|
godich, ja det hade absolut varit fint med lite recensioner här på tråden sedan när folk fått i sina högtalare i bilen. Ljudkvalite, monterings-problem, tips och andra erfarenheter. Det verkar ju vara fina högtalare till ett förhållandevis fint pris. Jag är som sagt sugen på en uppgradering då jag tycker ljudet i orginal högtalarna är platt som en pannkaka. |
|
| eerily, jag har inte ens fått något kollinummer (eller besked om mitt paket är skickat). Om kollinumret slutar på DE kan du testa att söka på svenska postens hemsida. Tidigare när jag beställt från grejer från Tyskland har det gått att söka när paketet anlänt till Malmö. | |
|
Jag har ju inte heller fått något kolli-nummer, men jag har pratat (mailat) med Frank idag. Han sa att Han hoppades att de skulle få grejerna från rainbow idag eller i morgon så det är nog därför du inte ser något på ditt kolli nummer. De flesta verkar ju inte ha fått någon bekräftelse. Hur som helst verkar de inte ha fått grejerna så ännu har nog ingenting skickats från dem... Antar jag. |
|
|
Nån mer än jag som hämtat ut högtalarna :):):) ? Kul att man bara fick tysk beskrivning på bakhögtalarna :P |
|
|
Åhh, vilken rackare du är! Vad beställde du sedan fram och bak? Nu ser nog alla fram emot att få ett utlåtande på hur det låter med rainbow i bilen. Det kan ju bli en tröst för oss so ännu i te har fått någon leveransbekräftelse ännu... Nåja, det är en vecka nästa vecka också. |
|
|
godichm har du mailat Frank? Jag fick ett kolli, dock inget som jag använde.. Men era paket lär väl va på väg. Jag beställde ju Fram och bak till sedan. Ska bli kul att se om en okunnig får ihop detta :D |
|
|
Jag mailade honom igår och fick svar nästan direkt att de ännu inte hade fått fästena ifrån Rainbow. Nåja om du har fått allt nu så lär det väl vara på gång, Vi får se om det dyker upp något i början av nästa vecka. Du kommer nog att få ihop det, inga problem! Följ de tyska instruktionerna bara ;) |
|
| Det va som tusan, jag som ALLTID brukar ha sjuk otur när det gäller att beställa grejjer. Iofs så tog det ju nästan två månader men.. Jag fick ´grejjerna först i alla fal :) | |
|
Hallå i tråden! Hur går det för alla som har fått sina högtalare nu, är det någon av er som har monterat under helgen och vill ge oss andra en preview av vad vi har att vänta? :) |
|
|
Jag skruvade i mina i helgen, är väl ganska nöjd överlag. Det låter bättre in innan, men det är lite svårare att hitta balans mellan bakre och främre. En baslåda kommer nog att behövas också, jag hade tänkt jag skulle slippa det. Tyvärr så distar de litegrann vid komplex musik. Ett tips är att sätta fast allt väldigt ordentligt innan dörrsidan sätts tillbaka. |
|
| Otto_Ruben. Du låter inte helt nöjd. Kör du med eller utan slutsteg? | |
|
Ett slutsteg är nästan ett måste upplever jag iaf.Jag har även Dynavin men ändå så upplever jag ingen woww känsla direkt tror nästan att de med rainbow är lite överdrivet, fördelen är väl att det är plug and play vilket gör att man slipper adapter/ringar dra massa kablar i bilen. Klart ljudet är bättre i bilen man kan höja mer samt renare ljud men ni som har ännu inte fått era högtalare förvänta inte er värsta högtalarna speciellt om man har orginala sterion som knappt levererar 20W.. Det är mina åsikter så vänligen men bestämt halshugg mig inte nu,, Dom övriga som har installerat rainbow kan väl skriva lite så man vet vad ni tycker,kankse är det bara jag som överdriver och är allt för kräsen mvh |
|
| Jag är inne på ett DLS UP6i kit med ett DLS A2 steg. Det bör bli ett lyft. Mer jobb självklart med monteringen. | |
|
Ville inte förstöra den förväntan som varit över detta högtalarpaket men jag visste att det inte skulle bli det uppsving som vissa förväntat sig. Lite som att tro att bilen ska gå i 240km/h bara för att man sätter på däck som klarar det fast man fortfarande har samma motor och den klarade bara 200km/h med dom gamla däcken. Man MÅSTE montera ett slutsteg för att få bättre ljud men det är inte ens säkert att det blir bättre då heller. Det är så många faktorer som spelar in för att det ska låta bra när man bygger ljud i en bil och att bara byta högtalare gör inte stor skillnad. Sen ska man komma ihåg att hörselminnet är väldigt dåligt så i början tycker man att det blev bättre men efterhand så glömmer man hur det lät från början så den skillnad man tidigare upplevde existerar inte längre. |
|
|
Det största skillnaden jag upplever med Rainbow är att jag kan höja volymen mycket mer och det är fortfarande mycket tydlig och ren ljud samt bättre bas..lappen det stämmer säkert att man glömmer bort troligtvis händer det med mig oxå hehe. Som sagt jag hann skaffa Dynavin innan rainbow och då vart dynavin för kraftig för mina orginala högtalare(upplevde jag iaf) vilket resulterade att jag inte kunde höja volymen till de nivån jag ville ha det utan att det skulle bli bllllaaaaaa ljud helt enklet..nu kan jag höja bra mer men det uppfyller inte mina förväntningar av rainbow helt enkelt. |
|
|
Jag tycker det dunkar på ganska bra om man spelar den sortens musik. Och precis som catch säger så är det mycket bättre än de trötta originalhögtalarna. Men ännu mer riktigt är det som Lappen säger, ett slutsteg behövs för att göra högtalarna rättvisa känns det som, men det gäller ju inte bara rainbow så klart. Samtidigt har vi ju bara gett 2800 kr för detta paker på sex högtalare så man skulle väl kunna kosta på sig ett slutsteg :) Frågan är då hur pass svårt är det att installera ett sådant? Nu har man ju ändå liiiite installations-vana, även om jag fick mycket hjälp av Catch_me med högtalarna. Tack för det igen mannen :) |
|
| Är det bara jag som fortfarande inte har sett något tecken på att mina högtalare är på gång? Hur många av oss som beställde är det som har fått sina högtalare hittills? | |
|
Jag har inte heller fått högtalarna ännu, men de verkar vara på gång nu. Jag fick följande mail från Frank i eftermiddag: --- hi guys, sorry for the long delay and thanks a lot for your patience. the rainbow speakers have reached us today and are on the way to you. we hope you will have a lot of fun with them. in germany we say : what long last will be good at least.....;) kindly regards frank |
|
|
Konstigt att han inte skickade ut det mailet till alla...? Nåja, vi får väl helt enkelt vänta vidare och hoppas att de kommer snart. |
|
|
Tycker det känns skumt detta alltså. Varför skulle då jag fått mina högtalare om dom nu " äntligen har kommit till vårt lager" ? Jag trodde att jag fått fel först, för när jag kollade på magneten på mina högtalare så står det inte Rainbow IQ Lines blabla... Utan det står SL 165 på bkahögtalarna och nåt annat på fram. Står iaf inte samma på magneten som det står på följesedeln. Installerade dom iaf då Catch_Me kontrollerade och såg att det stod lika på hans. Men jag tycker det är skumt att det ska stå SL 165 på dom när rainbow har högtalare som heter SL 165 OCH iq line. Ni som förmodligen får nu i början på nästa vecka kan väl kolla vad det står på era. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.