AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
73.058

Rainbow uppgraderingshögtalare till E46 Gruppköp?!

Sida 1 av 13
Gee
Tjena...

Jag har nu fått svar av MDS att dem kan tänka sig att ta hem Rainbows IQ-line till E46 Coupe då främst men kan säkert höra om sedan/touring också.

Vid ett gruppköp kan vi dessutom räkna med en aning rabatt.

Det senaste priset jag fick var på 2699kr för endast ett kitt alltså utan rabatt.

Så hur många är seriöst intresserade? MDS ville få med det i sin sändning från Tyskland denna veckan. Men det är givetvis inget krav.

Högtalarna ska vara Plug N' Play.
Här är en tråd om erfarenheter etc om högtalarna:
Länk

Paketen finns under OE Upgrade här:
Länk
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Nu snackar vi!! Jag är på! Men jag har ju en sedan. Hoppas det går att lösa ändå =) Dom kan inte ta hem en sån där fet Dubbel DIN också ? :D
hoProPro-medlem
14
hokan.j
BMW 840 G15 21
Alpina B3 3.3 -99
328 ci -99
Hur står sig detta system mot orginal HK ?
Hur mycket bättre är det?
håkan..
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Passar detta kit till både original setup och HK? Jag vet helt ärligt inte vad jag har hehe. Hur kollar man det?
Håkan; Beträffande ljudet i HK så är det inte det bästa vad jag förstått. konerna i HK högtalarna är gjorda av papp så vitt jag förstått, vilket resulterar i det ytterst tama ljudet . Så en uppgradering vore ju på sin plats :)
Jag är på en beställning som sagt, förutsatt att det där kittet passar min bil (om det nu inte passar på original och bara på HK)
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jag är seriöst intresserad, ja. Frågan är bara hur mycket rabatt det kan bli. Sakerna ska ju skickas vidare så där tillkommer ju porto tex. Lite krångligt med gruppköp när folk bor på olika orter.
Dessutom skulle man ju gärna byta ut högtalarna bak också, så kanske är enklare för mig att dra förbi min lokala MDS...
Men som sagt, det beror väl på vilken nivå det är på rabatten.
Gee
Det jag riktat in mig på är till Coupen och det systemet är endast fronthögtalarna; diskanterna fram samt de nedre högtalarna. Jag har läst runt en hel del och Bavarian Soundwerk i USA använder Rainbows kit i sitt eget och dem är oerhört omtyckta på e46fanatics, högtalarna ska vara en uppgradering även för HK.

Dessa kit är inget MDS har normalt utan får ta hem speciellt.
Till sedanen vet jag att man får köpa två kit ett fram och ett bak.

För er som vill veta mer: Länk ;)
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Dålig länk där va? googlade upp det, och då kom jag inte på BSW. Bavarian soundwerks. Är det det som gäller? Tyckte nån sa nåt om att deras kit bara passade till USA bilarna. Annars finns det ju kit för t.ex sedan som jag kollar på nu, för 600 USD. Och då är det ju alla högtalare som jag behöver.

Gee: Hade du hört med MDS om dom kunde ta hem till sedan också? Jag vill ha båda kitten i så fall så att jag får både fram och bak =)
Gee
BSW fungerar inte till standard EU modeller nej.

Jag har lagt en gruppköps tråd i 3-serie delen nu och vill få igenom ett gruppköp så snabbt som möjligt nu.

Till BMW E46 finns dessa i IQ serien från Rainbow.

231588 - IQ 265.25 Front - BMW 3er(E46) Coupe. Kostar 2499 sek per par.

231210 - IQ 265.25 Front - BMW 3er(E46) Limo. Kostar 2249sek per par.

Finns även till bak för E46 Limo modellen.

231211 - IQ 165 CX Rear - BMW 3er(E46) Limo. Kostar 1549 sek per par.

Rabatt vid gruppköp.
Gee
fick inte va där så tar det här då.

Vilka är på?

1. Gee
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
1. Gee
2. eerily !!! Jag vill ha till Sedan, fram och bak =)
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Förresten, spelar det någon roll om man har HK eller ej innan? Jag vet ju fan inte vad jag har haha. Skulle vilja vara helt 100% säker innan jag beställer nåt :)
Gee
Nej det ska inte spela någon roll. Det borde snarare bli bättre om du har H/K eftersom man har slutsteg då.

Skicka namn email vad ni ska ha etc till mig så skickar jag det till MDS så får dem kontakta er med betalning och frakt, dock är det inte lönt förän vi fått ihop åtminstånde 5 personer.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
okej. tror inte jag har HK iaf. borde veta det då tycker man. Men som sagt, Sedan kit. Blir det totalt 6 högtalare då, 4 fram och 2 bak? Vart hamnar priset ungefär innan rabatten?
Gee
Till BMW E46 finns dessa i IQ serien från Rainbow.

231588 - IQ 265.25 Front - BMW 3er(E46) Coupe. Kostar 2499 sek per par.

231210 - IQ 265.25 Front - BMW 3er(E46) Limo. Kostar 2249sek per par.
Finns även till bak för E46 Limo modellen.

Lägg ihop front plus rear på Limo=Sedan right?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
3.Catch_me!!!jag vill ha till Sedan, fram och bak...Bor i Stockholm,Gee hur gör vi med hämtningen då?antar att du beställer dom direkt till Skåne eller?
är detta rabaterade priser?
sf
44
sfi
330i -03
4. SFI. Både fram och bak till Sedan.

231210 - IQ 265.25 Front - BMW 3er(E46) Limo. Kostar 2249 sek per par.
För er info så kollade jag upp med Länk och får ni ihop 10 kit, oavsett till sedan/coupe/fram/bak så kan han ge 25% rabatt på gällande priser.
Detta gäller vid köp av 10 kit och rabatten dra från ett pris som redan nu är billigare än MDS.

Pris för frakt orkade jag inte kolla med honom men det handlar om ca 20-25€ per kit gissar jag.
Gee
Det vore ju inte helt fel BMW-lelle men kan dem engelska? Har för mig att jag mailat dem men inte fått svar :(

När det gäller beställning från MDS om så blir fallet så skickar jag namn,adress,email och order till MDS på alla intresserade sen får dem ta kontakt med er angående frakt hem och betalning.

ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Men ska vi ta och försöka med dom då? Hade inte du handlat där förut och va nöjd Lelle?
Men som sagt, hur kommer detta att gå till rent logistiskt och finansiellt?
Gee
Som jag sa så, om vi tar MDS så blir det att ni skickar namn,adress,email och vad ni ska ha till mig så skickar jag allt till MDS så kontaktar dem er. Får vi ihop 10 personer så är självklart den tyska sidan bättre men jag kan inte tyska så vet inte hur det kommer gå till där, då får nog någon annan sköta kontakten.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Frågan är hur pass mycket billigare det blir. Känns ju alltid lite bättre att handla av svenska kontakter än tyska.
För mig utan rabatt på eho så hamnar jag på 350 euro, säg att det nu blir 25 procent rabatt på det så är jag nere på 262 euro! Frågan är om vi kommer upp i 10 pers då, eller var det 10 kit? För jag som har sedan lär ju ha 2 kit.

Sen vet jag inte hur dom tänker med logistiken, om dom vill ha betalt av en och samma person, och vad den ska göra med alla kit sen när dom kommit till sverige :P Blir ju ganska mycket omstänidgare än att låta mds sköta det.
Tveksamt om vi har nån som kan sköta detta på tyska också.

Förresten, hur blev det med den där Dubbel DIN modulen från dynavin? Länk Skulle ju sitta jäkligt fint med en sån när man nu ska uppgradera högtalarna. Den borde ju kunna driva högtalarna lite bättre, eller? :S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.