|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hämtade precis ut min BMW 120D -10, med Navigation Professional. Instruktionsboken visar allt på svenska, men i språkvalet finns bara Engelska/Franska och Spanska att välja på. 1) Är det någon som vet om man kan få svenska, eller är det bara dessa språk man kan välja på? 2) Vart ju lite för snabb när jag beställde, så jag glömde lägga till USB porten , Bluetooth och röststyrning. Vet någon om man kan fixa detta i efterhand? Undrar nyblivna BMW ägaren Tor | |
|
blåtanden ska väl gå att lägga till om du har "förberedelse" till den i bilen, röststyrnigen och usbn vet jag inte, kankse är lite svårt. trodde usbn va standard på nyare bmw :-) angående språket så vet jag tyvärr inte |
|
|
Hej, Så har jag fått svar från BMW Sverige ang språket. Anledningen till att jag inte hade svenska är att försäljaren inte beställt detta. Tydligen var det inte första gången detta hade hänt här..... Man kände till säljaren. När det gäler eftermontering så gällde följande svar från verkstan: För din bil gäller följande för att få bluetooth…en eftermonteringssats + snapin adapter för telefon + handsfree-elektronik. Arbetstiden ligger på 6 timmar för detta paket och totalsumman slutar på ca 17700:- inkl moms. Ang eftermontering USB så finns det endast en eftermonteringssats för USB-audio där du då kan koppla in en I-pod eller motsvarande och spela upp musiken från den…..en sådan sats kostar monterat o klart ca 11000:- inkl moms Tycker detta verkar ganska dyrt. Finns det något annat alternativ som kan rekomenderas? /// Tor |
|
|
Dension har en del produkter som kanske kan hjälpa dig med usb-grejjen; själv har jag nyss fått en dension gateway 500 installerad, och den har ingångar för usb, ipod och aux som integrerar fint med iDriven så du kan bläddra bland musiken på din skärm. Finns på Länk Eftersom jag fick min installerad samtidigt som en del annat gjordes kan jag inte säga exakt vad installationen kostade. Men om allt går bra borde det kunna göras på mindre än en timme. Själva gatewayen tycks kosta strax över 4000 om du köper av dension direkt. Däremot måste bilen ha något slags cd-växlarläge aktiverat, då gatewayen emulerar en sådan. På min bil var den aktiverad, men om inte så måste man tydligen få det gjort hos bmw. Men det kanske någon annan vet mer om... |
|
|
Hej Verkar vara en kul sak, men hittade detta: OBS! Vi är osäkra på om GW500 fungerar i BMW årsmodeller 09 pga ändringar i BMWs stereo. Har du en BMW 09 ber vi dig avakta. Min är en 10, så det blir väl att avvakta här också. Nästa fråga så. Länk Blåtandsadaptern, är det någon som testat denna mot Idriven och knapparna som finns på ratten. Funkar det i verkligheten, eller är det bara nerskrivet. Om man får hop detta så hamnar man på pass 5000 + montering och aktivering av CD växlaren. Det är något billigare än 28 000... :-) // Tor |
|
|
Jag tycker du skall titta på Parrot , det gjorde jag på min z4 coupe , funkar perfekt och fick dessutom extra förstärkare till radion den vägen den tar allt , bluetooth Usb , röst styrning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.