|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| 19" fram och 20" bak känns lite udda på en M5. | |
| Smaken är förvisso som baken... men jag tycker sepangen är läcker och ser bra ut. Däremot så tycker jag att när det handlar om en prestandabil och en "racerbil" som M5:an så passar det inget vidare när man "släpar in hela skogen" och hänger upp den på instrumentbrädan. Borstad aluminium, titan eller kolfiber gör sig bäst i en sådan här bil. Tycker jag i alla fall ;-) | |
behrozosogh |
efter att ha tagit ett snack med med ägaren så hoppar jag över den bilen... bara o leta vidare... hur kan man äga en bil för en halv miljon och inte veta hur många ägare den har haft???? De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.. |
|
"behrozosogh" ( jävla jobbigt namn förövrigt) ;) Jag håller med, en bil för 500k bör vara "glasklar" det vill säga inga frågetecken! Men kan det vara så enkelt att ägaren har det så gott ställt att han helt enkelt inte behöver bry sig? |
|
behrozosogh |
JHärling ursäkta mitt nickname,,,har använt samma i flera flera år..och inte bara här.. han hade över 400.000 i amortering på bilen..sååå gott ställt tror jag inte att han hade det. inte när han svara: Mannen jag vet inte. o när jag fråga efter skicket på bilen så svara han: Mannen bilen e som nyyyyyyyyyyyyy... o han har ägt bilen i 3 månader. man säljer inte en bil för halv miljon på detta sätt. det e inga 18 åringar som köper en M5 för det priset..så lite vårdad språk vill man höra. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.. |
|
Tror han som äger den bilen har denna firma Länk och att köra med 19" fram 20" förstör väg egenskaperna bmw är inte gjord för olika storlekar. Att man sen monterar fälgar för 5000:- på en bil för 500000:- säger en del om ägaren men bilen är säkert fin. |
|
| Om du nu inte hittar någon fräsch M5a så har du ju annars M3 E90 att kika på :) Ligger ungefär i samma prisklass fast du får en något nyare bil. Ledsnar du på "enbart" 420hk så finns ju alltid ESS-kit att skruva dit. Då kör du ifrån M5, RS6, Porsche Turbos och ja allt möjligt i princip :) | |
behrozosogh |
jo,,jag har spanat in de lite oxå... det sticker iväg ganska mycket om man ska sätta dit ett ESS-kitt.. vad går ett sånt kitt på? De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.. |
Lasse Karlsson |
Tänker byta till M5 E60 till sommaren, och just nu känns det som att det lutar åt en import. Euron är på väg ner, och utbudet är ju klart bättre i Tyskland. Men man får väl se, det kanske dyker upp nått intressant på hemmaplan, när man kommer dit! HA DET! modolasse |
Lasse Karlsson |
70-80 tusen/år tror jag inte ett dugg på! Ska försöka mig på en lättare jämförelse. Fick dryga 140 tusen för min Italien-import M5 E39 nu när jag sålde. Jag jämför den med min nya M5 E60 Svensksåld som jag gav 420 tusen för. Min nya är ganska precis 5 år nyare än "gammeln" Känslan är att min nya kommer vara värd minst 100.000 mer än den gamla, då min nya är 10 år gammal om 5 år. M5 E39 i all ära! men känns som E60:in spelar i en högre division! Vi säger att den då ligger runt 250.000. Det skulle ge 170.000 i "tapp" på 5 år, vilket skulle ge 34.000/år! Visst är det möjligt att "tappet" kan bli 70-80 tusen, nått år, men aldrig i genomsnitt över en längre tidsrymd, det är jag helt övertygad om! HA DET! modolasse |
|
Hoppas du har rätt Lasse, men jag räknar ändå med ett tapp på 120k dom närmsta två åren (gav 410k för min). Mvh Mathias |
|
Lasse Karlsson |
Ja, tattern det kanske är lika bra att göra detta om man tänker sig att man troligen kanske byter bil inom den tidsrymden. Men tror faktiskt att min "kalkyl" kan stämma skapligt över tid Men för mig känns det ovidkommande just nu! Mitt märke kommer alltid vara BMW och i synnerhet M5, och jag är verkligen toppennöjd med nyförvärvet, och som det känns nu, kommer jag inte sälja på lång tid framöver! HA DET! modolasse |
Lasse Karlsson |
Ja, tattern det kanske är lika bra att göra detta om man tänker sig att man troligen kanske byter bil inom den tidsrymden. Men tror faktiskt att min "kalkyl" kan stämma skapligt över tid Men för mig känns det ovidkommande just nu! Mitt märke kommer alltid vara BMW och i synnerhet M5, och jag är verkligen toppennöjd med nyförvärvet, och som det känns nu, kommer jag inte sälja på lång tid framöver! HA DET! modolasse |
| Sluta räkna på vad det kostar o hit o ditt. snart kommer ni inte att glädjas av köra utan att tänka på pengar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.