AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.250

Köp av m5 E60!

Sida 2 av 3
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
En äkta Hartge har som sagt andra emblem, annan stolklädsel och säkert en del annat också.
Det enda som är Hartge på den där vad jag ser är fälgarna.
Dessa är väl äkta Hartge:

Länk
Länk
behrozosogh
de borde va äkta hartge..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn..
behrozosogh
Vad tror ni om prisbilden på m5a?
tror ni de kommer o sjunka mycket när den nya m5an släpps ut om någon månad?

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Självklart kommer den göra det, men kanske inte till en början.
Utan först efter 1, 2 eller 3 år när den nya M5an börjar komma ut på begagnatmarkanden på allvar.

Värdeminskingen blir väl som mest påtaglig för de faceliftade modellerna 03.2007 och framåt som har en helt annan prislapp än tidiga 05or har idag.
Kanske satsa på en touring Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Touring börjar komma ner i pris, finns ett antal nu i Tyskland för under 50' Euro och dessa är som sagt alltid minst 07:or med Facelift.

___
//Ulf
Hasse.AA
behrozosogh
Ang. prisbilden så tycker jag att det verkar som att man får lägga upp 420-450k för en bra utrustad -05:a som gått under 7000 mil.

Frågade en handlare på BMW vad han trodde förlusten skulle bli per år på en -05:a.
Räkna med 70-80k/år blev svaret.
behrozosogh
Hasse.AA fyy faaaaaaann....80-80/år låter SJUKT mycket,,med tanke på att de redan e ganska låångt nere..
ringde upp denna igår Länk men det har varit 6st ägare på den,,,och det låter ju inte bra..
tror ni att det kommer o dyka upp fler bilar frammåt nu??

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
70-80' per år tycker jag låter lite väl tilltaget.

Det är väl kanske vad en -05:a sjunkit i snitt per år hittils men det kan de knappast fortsätta göra. Då är de nere runt 200' om tre år och det tvivlar jag starkt på.

Men räknar man så blir man knappast besviken.
behrozosogh
jag tycker med att det låter mycket med 70-80..
man kanske borde satsa på en porsche ändå..för de sjunker ju knappt nått..
det e svårt det här....

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Björn: om 3 år så är en M5 -05 8 år gammal. Vad kostar en 8 år gammal M5 E39 idag?

___
//Ulf
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ulf, funderade kring detta.

Men jag tror att M5e60-05 kommer att vara klart dyrare om tre år än vad en M5e39-02 är idag.

Kolla vad en M5e39-02 kostade för tre år sedan. Skulle tippa på att det gick att få loss en hyggligt fin för 220-250´. En M5e60-05 kostar idag minst 100' mer.
Satsa på en 911 Turbo istället :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Björn: det är säkert så och egentligen är det kanske fel att jämföra en sen M5 E39 med en tidig M5 E60. Men även om man t ex tittar på vad en 99:a kostade 2007 så var det nog samma pengar som en 02:a kostar idag. E60 ligger högre i pris vilket även gäller om man jämför den vanliga 5-serien E39 vs E60/E61.

Så även om man kanske inte tror att en välskött M5 -05 ligger på 200' om tre år så tror jag ändå att det finns utrymme nedåt prismässigt den närmsta tiden. Utbudet av begagnade M5 E60 i Tyskland är stort och känss nästan större än det var för M5 E39 för några år sedan. Från att knappt ha funnits några bilar under 40' Euro så börjar det nu finnas en hel del i spannet 30-35'. Touringar startar på dryga 40' och uppåt 45' finns det en hel del och då är det 07:or med Facelift och flera som säljs av BMW-åf.

___
//Ulf
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Är lite inne på ditt spår Ulf.

Rätta mig om jag har fel, har inte ägt någon E60 M5 (ännu). =D
Jag har fått uppfattningen om att det är dyrare att äga/köra/underhålla en M5 E60 än en M5 E39. Detta påverkar givetvis andrahandsvärdet negativt.

Vi läste om 25' kr för byte av bromsskivor samt bromsbelägg här om dagen.

En del bilar verkar ha haft problem med någon elektronisk komponent i SMG-lådan,
där gäller inte garantin om bilen är importerad eller har rullat mer än 10' mil.

Bränsleekonomin är sämre än på E39(dåligt argument kanske) men likväl en kostnad som märks tydligt.

Sen är det väl generellt så att desto mer avancerad utrustnings som kan gå sönder påverkar andrahandsvärdet negativt om/när det väl börjar komma problem. Jag påstår absolut inte att E39an är en problemfri bil, men jag är av den uppfattningen att det är en större risk att köpa en E60 M5.

Som sagt.
Rätta mig om jag har fel.

MVH
behrozosogh
vad sägs?

Länk

gillar absolut inte fälgarna..

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Aningen komiskt med följande annonstext: "Bilen har aldrig varit vinterkörd"

Sitter tom. vinterdäck på bilen :)
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Eller vad som ser ut att vara M+S däck iaf?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.