|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu börjar det snart dra i hop sig för bilbyte. Behöver kombi så det står mellan e91 330i och e61 530i / 530d. Var och kikade på denna i går: Länk Verkade fin överlag förutom pixelfel i radio diplayen samt att det inre dörrhandtaget på förardörren var slitet, gummiplasten bortnött på vissa ställen! Men det stora "felet" var att bilen hade gått ca 4300mil innan första service! Första körande ägaren var ett företag. De har alltså hoppat över en service? I övrigt servad enligt bok. Kan kanske bli problem med garanti / motorskadeförsäkringom något skulle gå sönder i framtiden? Skall tillägga att jag inteprovkörde bilen då den stod innparkerad i hallen men jag startade motorn en kort sväng och lyssnade men hörde inget onormalt sås om tickande eller knackande. mvh Kalle | |
Bayer_Aleks |
Snygg att titta på bilderna, men som du nämnde så finns det störande skavanker så som pixlarna, skrapade handtag, oförklarlig missad(?) service osv. Listpris på sådan bil för bilhandlare är ca 245.000kr, privat något mindre. Tycker bilen e aningen för dyr och dessutom skavankerna som du nämnde sänker värdet något mer. Vad gäller val av bil så skiljer det en hel del i storlek på E91 och E61. Ditt behov av storlek avgör ju valet av 3-serie eller 5-serie, det kan ingen av oss avgöra. Har du ett barn så räcker en E91, har du 2 eller fler så E61. |
|
Som sagt, fin men priset är för högt. I och med att den ägdes av en firma så kan jag förstå men inte överse missad service, speciellt när motorn är ny och känslig. Slitna inredningsdetaljer tyder på att många olika människor körde bilen, utan att visa kärlek eller omtanke. Och i och med att det är en 330 så tvivlar jag på att de körde försiktigt med den. Och hur kan det bli pixelfel på en så pass ny bil? Mitt råd är att antingen påpekar du alla brister och prutar rejält eller låter bli helt och hållet. En bil i den prisklassen ska kännas som ny på alla sätt eftersom du faktiskt kan köpa väldigt fina och helt nya bilar för de pengarna! Du ska känna att du inte har kompromissat med något, det ska inte finnas något som maler på i bakhuvudet. Vorsprung durch freude am fahren |
|
Roffa1 |
Jag skulle nog undvika den bilen, dels p.g.a missad 1:a service samt att det är en äldre 2006 med div, irriterande barnsjukdomar. Dessutom är ju prislappen satt helt fel åt helv¤te. |
| Och med tanke på att bilen är lite "efterstylad" med svartmålad ram runt grillen, utbytta bakljusglas och borttagna rails känns den kanske lite "ungdomlig" med därtill hörande körsätt. | |
Martin E |
Priset !! |
|
Jag håller med er samtliga. Struntar nog i den bilen. Jag tycker överlag att priserna är lite för höga just nu på både e61 och e91, det kan väll bero på att utbudet inte är överdrivet stort för tillfället? Har nog lite is i magen och kikar runt i lugn och ro samt jag måste ju också bestämma mig för om det ska bli en e61 eller en e91. Undrar hur mycket diesel en 530d 231hk drar? Man borde väll nästan kunna gå +-0 jämfört med en 530i vid 1000 mil / år? mvh Kalle |
|
Verdi |
Som sagt. För dyr. Dåligt servad. Dessutom varningsflagg på stylingen... |
|
Varning för styling, jo jag tackar... =) Min 55-åriga far hade garanterat satt på småsaker som blackline och svart grill om han haft en E91. Generellt skulle jag säga att en bilintresserad man i 30-års åldern sköter bilen bättre en en ointresserad medelålders Svensson.... MVH Christofer |
|
Verdi |
Så din far har också dålig smak alltså? ;-) |
|
Ja kalla det vad du vill... Du föredrar alltså standardbakljus framför Blackline? MVH Christofer |
|
| Dessutom varningsflagg på stylingen, den va bra. Skulle nog säga att i överlag så tas stylade bilar bättre omhands. | |
Verdi |
Kanske det. Men jag skulle aldrig köpa en stylad bil... |
| Kan stämma, man vill nog styla den själv.....om man nu ska göra det. | |
|
Verdi: Då kan man undra varför du valde en "Bavaria" framför en vanlig 320d med 16"-fälgar. MVH Christofer |
|
Verdi |
Förlåt, men jag tycker det ser "billigt" ut med sånt som ej är original. Jag bytte pga stolarna. Inte fälgarna. |
|
Faktum är att Blackline är BMW originaltillbehör, svarta njurar tror jag också finns som original. Inte mer "styling" än ex. M-sport... Att som vissa dra slutsatser ang. smådetaljer och körsätt blir bara löjligt. Gillar man inte diskreta uteseendeförhöjande originaltillbehör så fattar jag inte varför man inte byter till en Toyota Corolla direkt och väntar på pensionen. No offence... =) MVH Christofer |
|
|
Jag tycker den var jävligt snygg. |
|
Verdi |
Jag gillar det fortfarande inte. Ska du förolämpa mig för det? Jaha, men vet du vad som är löjligt på riktigt? Det är att förväxla personlighet med vilka plastbitar man bytt ut på sin bil. No offense. :) |
| Varför har ingen nämnt att bilen har tonade rutor? Det, om något, är otroligt fult och förstör hela designen i grunden! | |
|
Att ge varningstecken för styling med BMW originaldelar är ju bara löjligt och ett tecken på att man inte vet vad man talar om. Var går gränsen i såfall? Sportstolar? 17-tums BMW fälgar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.