|
|
|
|---|---|
Viper89 |
En väldigt konstig sak har inträffat med min bil. Det är en E28 med M20B27, alltså ETA motorn med automatlåda. Den verkar "tappa" kontaken med lådan titt som tätt. Det som händer när den "tappar" kontakten är följande, Allt i instrumenthuset slocknar förutom hastighetsmätaren och bilen börjar gasa av sig självt. På tomgång pendlar den upp till 2500 varv ungefär. Lägger ja i Driven så gasar bilen likadant.. på av, på av.. och den håller på så upp till 60 km/h.. och det är verkligen på och av.. det är inga mjuka övergångar så det slår ju lagom hårt. Den "tappar" kontaken direkt och alltid när backen läggs i eller om man skulle gå förbi backen också. Bilen har kontakt oftast när man startar den på morgonen men händer att det tar ett tag innan den får det. Ibland får den inte tillbaka den alls. Det händer att den tappar kontakten helt plötsligt när man ligger och kör helt normalt också. Varför är det på detta vis? Väldigt tacksam för hjälp! |
|
Du har inte någon kortslutning i ett backljus eller ett kablage till backljusen? Vet ej hur det ser ut på en e28, baserar det på en VAG-erfarenhet. Om kablarna till bacljuset som satt i bakluckan på dem (typ audi 80, 80-tals modell) gick av och ihop så fick man en kortis en säkring gick och tomgången försvann. Kanske är jag helt ute i det blå men kan ju vara värt att kolla? |
|
Viper89 |
Mycket intressant svar! Har kollat lite snabbt och och märkt att ingen av mina backlampor fungerar! Så detta kanske kan vara en bra början! Fler tips? |
Viper89 |
Behöver verkligen er hjälp grabbar! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.