|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte ge mig på o byta fjäderbenen bak på BMWn. Bilen har gått 21 000 mil och har nog blivit utsatt för en hel del husvagnsdragning då den ser rejält sänkt ut bak men ganska normal fram. Vad jag förstått så är stötdämparen integrerad i fjäderbenet eller hur? Tänkte köpa begagnat på skroten och jag undrar om jag exempelvis kan använda fjäderben från en 530? Käns som att det borde kvitta bak. Är det någon som vet? | |
| USCH ! Köp inte begagnade fjäderben för guds skull !! Bättre att köpa nya isåfall. kolla exempelvis Meyle på ebay, inte så dyra. | |
|
Stötdämparna är integrerade i fjäderbenen ja. Stötdämpare och fjädrar är det sista jag skulle lägga jobb på att montera begagnat, så jag håller med Highway Star i att köpa nya grejor. |
|
| Här finns bra beskrivning hur du går till väga:Länk | |
|
Ok, men det finns kompletta fjäderben som gått 11.000 mil (hälften av det min bil gått) för ca 700 spänn styck. Va kostar ett nytt komplett fjäderben? |
|
|
rätt bra priser på denna sida tycker jag så kolla om det finns!;) Länk |
|
| Rekommenderat intervall på att byta fjäderben är oftare än 11.000 mil kan jag tala om. Betala 1.400 för begagnat skräp skulle jag aldrig göra. | |
| Okej, jag förstår. Jag fårköpa ett par nya. I beskrivningen ovan står det att det ska ta hela 10 timmar! Kan det verkligen stämma, nån som har bytt de själv? | |
| Har bytt dämpare fram enl. instruktionerna från sidan. Kanske är det lite i överkant med tidsangivelsen, men om du använder universalspännare till fjädrarna som i länken så rinner det iväg lite tid. Räkna med 6-8 tim i.a.f. | |
| Jag kommer inte behöva några fjäderspännare då jag byter ut hela fjäderbenet komplett. Då borde det väl gå lite fortare känns det som.. | |
|
hej Quickie . du behöver någon som monterar i hopp fjäderpaketet åt dig i allafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.