|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon här som har monterat en Weitec sänkningssats på sin bumse? eller som har erfarenhet av dom? | |
|
Tjena! Jag har Weitec på min 320. Sänker 30mm fram och 15bak. Dock så struntade jag i att sänka bak. Ser bättre ut med att bara sänka fram. Det funkar kanon. De är inte de hårdaste fjädrarna vilket e skönt, men de e ju såklart lite hårdare än original! Mvh Tobbe |
|
|
Är det GT satsen som du har? du råkar inte ha någon bild på bilen i profil som du kan maila mig? MVH Peter |
|
|
Visst kan jag göra det! =) Märk dock att den e sänkt 30mm fram och 00mm bak på bilden. Det visade sig dock igår på verkstaden att mina bakfjädrar va slut så nu åker de kvarstående weitec-fjädrar på. Kommer bli intressant att hämta bilen ikväll. Hoppas den inte blir för låg bak när den e sänkt 15mm bara =) Lägger upp en länk här så du kan få se hur den ser ut nu. Kommer ta lite kort ikväll också. Lägger nog upp dem imorrn på adressen. Håll till godo! Märk att filerna e rätt tunga. 500-800kb... Hoppas du har bredband! ;-) Länk Ha det! Mvh Tobbe P.S Pict0011 är bilden med bilen i profil! |
|
|
Ja tack! lägg gärna ut bilder på bilen med 15 mm bak så att man kan jämföra, funderar nämligen på att köpa just det kittet dock ej att sänka bilen utan höja! :-) Mina 18x225 däck tar i med last (sänkt 40/40 eller 40/20 nu) |
|
|
Den är riktigt snygg din kärra Tobbe, med nya fälgarna å sänkning... Kan lägga upp bilder på min före/efter med sänkning 35/20 om någon går och funderar på att göra detsamma:) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Tjena! Håller med, snygga bilder på pärlan! Jag tror jag har kvar mina bakfjädrar om du är intresserad. /foo |
|
|
Tack Tobias det var snyggt, tror det blir 30/15 GT satsen för mig från bildelsimporten. jag monterade på M3 fronten i helgen så jag tror en 30/15 sänkning blir lagomt mycket (vill ju inte bli av med fronten). ska bli kul att se hur den blir med bakfjädrarna oxå. Mvh Peter |
|
|
Jo Tobias kan du mäta vad du har för mått mellan centrum på navet och skärmkant fram och bak när du har bytt fjädrarna? det vore fint att få reda på hur stor skillnaden blir mot vad jag har nu. MVH Peter |
|
|
Visst kan jag göra det. Det jag vet just nu är att när man sänker 30mm fram och inget bak så är det samma avstånd mellan däckknat och skärmkant både fram och bak. Det e därför jag va lite tveksam till att sänka bak, men jag antar att verkstaden håller på just nu. =) Jag skulle ju kunna hämta dina fjädrar Foo =) Men det e tyvärr för sent. Tack ändå! Om man skulle få för sig att det e för lågt där bak så kan jag ta dina original fjädrar och betala 1000:- igen för att byta bak + en 4-hjulsinställning för 900:- =) Nä, nu får det nog vara bra. Längtar till ikväll (kl 18). Man lixom sitter på jobbet och bara kollar hur klockan segar sig fram =) Mvh Tobbe |
|
|
Lägg upp bilder Anders! =) ///Toby |
|
|
Det blir förhoppningsvis i början på nästa vecka då jag får dämpare+fjädrar då.... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Även jag har en sänkningssats från weitec monterad på kärran. Både fjädrar samt dämpare, sänkning 60/60. Bilder: Länk |
|
|
mycket fint Tobias, tack för de fina bilderna. vart kan man köpa Weitec till bästa pris. bildelsimporten eller... Mvh Peter |
|
|
Japp, Bildelsimporten har de bästa priserna! Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.