|
|
|
|---|---|
|
Jahapp, så var det min tur... Bilen (328 / 95) har gått perfekt tills idag, kom ut och skulle starta och då lät det som den ville starta men precis när den ska/har tända till så hostar den till och dör. Den brukar gå längre sträckor men jag skulle givetvis flytta den några meter igår... Så den startades och stannades alldeles för snabbt igår, vet inte om det är relevant... Någon som känner igen fenomenet eller har några tips? :/ tack för ett fantastiskt forum! | |
|
Tyvärr kan man få problem när man kör så lite, prova starta med full gas. Rengör stiften eller bogsera igång den. 628csi |
|
|
Åh, tack! :) :) Ja, jag hittade till slut ett gammalt gammalt inlägg där det stod om en snubbe som hade gjort liknande och att det är visst allmänt känt att de här motorerna har lätt för att bli sura. Var seriöst orolig att det var frusen vv, men jag håller tummarna att hon bara är lite sur på mig ;) Tack som fan för hjälpen ! :) Får dra hem lite tidigare och försöka få igång min ögonsten :D |
|
|
Ja inget ovanligt. Håll full gas och vrid på tändnigen tills den startar.. fega inte o släpp tändningen utan låt den stå o tugga. Kan ta en X antal sekunder (lång tid) innan den hostar igång.. håll den på lite varv när den väl startat och kör en sväng så kommer den gå fint igen.. Förutsatt att det nu är det som strular bara. |
|
|
Efter mycket kämpande och ett par omladdningar av batteriet kom hon igång igen :D - körde ett bra tag med bensinpumpen urkopplad för att ventilera, sen hostade hon igång och jag varmkörde henne ordentligt innan jag parkerade igen... Men nu går hon som en klocka igen :D - Aldrig mer att jag flyttar bilen någon meter på kvällen... ;D Tack för all hjälp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.