|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Jag har efter att ha läst olika inlägg om vibrationer i bilen kommit fram till att jag måste lämna in den på verkstad för att få undersökt ev. glapp i leder och bussningar i framvagnen. Vilket timpris skall jag behöva betala för felsökning hos en BMW-verkstad resp. icke auktoriserad verkstad? ///Lars |
| Bmw= 1000-1200 kr/tim. Icke bmw ca 300 kr/tim | |
| Så ja så ja. Innan du lämmnar in bilen har du hissat upp bilen och kollat fall det inte är något fel, obalans i någon av däcken. Det kan ju vara att en fälg är skadad, skev. Att ett däck har fått en missbildning, luftbubbla eller kord som släppt. Ta och kolla detta noggrant innan du lämnar in den för genomgång av framvagn. Är ju en -96:a, borde väl inte krånla redan. | |
Rosebuddy |
Spyder!!! Visst är jag orolig för att mina däck bråkar (årets Hankook Ventus), att jag har fel et-mått på fälgarna osv som kan leda till vibrationer MEN... ...vibrationerna sitter i ratten vid oregelbundna tillfällen och är mindre när jag kör på nylagd asfalt. ...finns vid de första tiondelarna vid inbromsning och sen borta helt. Precis som om man låst dit ev glapp i framvagnen genom att nypa till om bromsskivorna. Jag skall ändå ta till mig ditt råd att checka ordentligt själv innan inlämning. Tack för dina synpunkter. //Lars |
|
Skriv gärna vad det var för fel när du fått det kollat. Har nämligen liknande dilemma på min Touring. /HKS |
|
|
kan vara skeva broms skivor eller spindel leder!! |
|
|
Tjena .. Har en 328 -97 och har exakt samma fel på min , vibrationer i ratten första ögonblicket vid broms tutch sedan försvinner det ... Och vissa gånger kan det va helt bra ... Ska skruva lös däcken idag och kolla att skifta fram och bak och se omd et blir bättre ... Har dessutom nya slitsade bromskivor så det borde ju inte va dem .. Kanske plåtfälgarna har fått lite smuts på sig , behövs ju så lite !!! Är dessutom nybesiktad så där borde de ju sett om någon led eller bussning var glapp ? Eller ? Nyfiken på svar när nåon kommit på något ... trevlig helg // Det sista som försvinner är hoppet .. Ha det bra |
|
|
Det symptom ni beskriver är ett tecken på slitna spindelleder alternativt styrled då det uppträder på mercedes iallafall. Styrled kollas enkelt genom att hissa upp bilen så att hjulet är fritt från marken och sen ta tag kl 3 och 9 om hjulet och försöka vrida det, ska inte klucka eller kännas något glapp. Kontroll av spindelled varierar lite beroende på vilken typ av framvagn det är, jag känner inte till hur det ser ut på era bilar. /Per |
|
|
tog lös mina fälgar i helgen , tvättade och rengjorde .. nu har jag då inga vibrationer när jag bromsar ... kände heller inge glapp när man ruskade på däcket ... prova det ni med , behövs sö lite för att få taskiga vibrationer som är grymt störande ... // Det sista som försvinner är hoppet .. Ha det bra |
|
|
"Bmw= 1000-1200 kr/tim. Icke bmw ca 300 kr/tim" är inte d lite väl saftigt? aukt.verkstan i min närhet tar dryga 500/tim. iaf inte nära tusenlappen "Framhjulen bromsar man ju med!" |
|
|
Kolla upp tim pris på BMW verkstaden här. 658:-/tim + moms |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.