|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja ha hjälp med en värdering på en bmw 320 cabriolet från 1994. importerad 2001 och en ägare sedan dess, alltid vinterförvarad Vinrödmet. ac 11200 mil svartskinn med sportstolarna vindavvisare ditech behandlad backsensor bilen är helt orginal med oranga blinkers och den sista 10 cm av kjolarna är inte nedlackad i höstas låg den ute för 78 000 på blocket, sedan sänkte säljaren den till 64 000...inget napp nu har jag fått garage och erbjöd 55 000 men det godtogs inte! vad tycker ni? vad är skäligt att ge? när jag kollar den på transportstyrelsen så står det modellår 1993 men första dagen i trafik 19940518, på bilpris står det 1994. Vad stämmer? Tack på förhand mina vänner! | |
| att tillägga är att bilpris säger 51000 - 59000! | |
|
Hej! Att värdera bilar är svårt, att värdera "udda" bilar ännu svårare... Tycker Ditt bud ligger bra, bilpriser indikerar ju att Du är "mitt i prick", men samtidigt.. Säljaren sänkte rejält i höstas och han tänker väl försöka få samma slant nu i vår, OM han skall sälja vill säga..Du bjuder 55K- han vill(e) ha 64K.. Är väl bara att höja till typ 60K och hoppas- eller också lägga ner.. Har Du tittat ordentligt på bilen? Skick på cab o inredning? Rost?? Bilen är trots allt 16 år i år.. Lycka till! |
|
|
Transportstyrelsen skriver väl inte modellår utan fordonsår? Fordonsår är det år bilen är tillverkad. Modellår är BMW's tillverkningsår och det sträcker sig ofta från 1/9 (året innan) till 31/8. Har du regnr eller chassinr på bilen så kan du kolla tillverkningsmånad här Länk ___ //Ulf |
|
|
När det gäller priset så har jag ingen aning om vad som är rätt men med tanke på att våren snart är här så hade jag som säljare nog chansat på att få ut ett högre pris om några månader än att släppa iväg den nu för ett bud som ligger en bra bit under det som var lägsta priset i höstas. Den står ju vinterförvarad så kostnaderna för honom att vänta lite till är minimala. ___ //Ulf |
|
|
den var tillverkad 1994/01 så det är en 94 iaf, men mycket riktigt skriver tstyrelsen fordonsår! det är just det att lägga 60000 på en bil som är 16 år gammal tycker jag är i det yttersta, fast å andra sidan verkar den ju ha en fin historik och en ägare som älskat bilen de senaste 10 åren! det kan ju vara värt en del. kanske ska gå upp 5000 och se! säljaren kan ju inte heller ha sänkt från 78000 till 64000 om han inte själv har tänkt byta upp sig innan våren är här eller om han behöver få den såld! |
|
| ingen som har köpt/sålt en e36 cabbe i vinter? | |
|
Är den tillverkad 1994/1 är det en 1995 i kalenderår. Brytpunkten är 31/8-1/9 |
|
|
Phoenix M3: Vad menar du? Är den tillverkad 930901 tom 940831 är det en -94. MVH Christofer |
|
|
Phoenix M3: bör väl vara modellår 1994? ___ //Ulf |
|
| tillverkad i januari 94 bör väl faktiskt vara en 94a och inte en 95a!!?? | |
|
Är det en seriöst fin och fräsch originalbil tycker jag nog att man kan betala 60000 kr utan att behöva fundera på det. Det är absolut inget konstigt med att betala dom pengarna för en bil sen -94. Är bilen fin och om du sköter om den bra så kommer det dessutom inte att vara nåt speciellt värdefall att tala om heller på en sån bil. Är bilen tillverkad i januari -94 så är det såklart en 94:a och inget annat. |
|
| Haha, ursäkta. Givetvis är bilen en 94a :) | |
|
Jag funderar på att säga 60000, men mer tycker jag blir lite väl blodigt för en 94, eller? iaf denna årstiden!? |
|
|
"iaf denna årstiden!?" Menar du att du skulle kunna tänka dig att betala mer till våren? |
|
|
haha ifs inte men kanske många andra skulle vara sugna menade jag, du vet efterfrågan och pris! hur som helst har jag en annan fråga om det är någon som kan svara! bilen som jag är intresserad av är ju avställd och då också oförsäkrad nu över vintern (antar att den är oförsäkrad vid avställning) det sitter antagligen sommardäck på den, hur ska man göra för att provköra nu när det tom är vinterväglag i nere i skåne??? vad gäller? |
|
|
Jag skulle höra av mig igen och säga att jag finns till och mitt bud ligger kvar och väntar på 55.000 kr. ;) Mer skulle jag INTE ge. Leta vidare i så fall. Generellt verkar det ligga till så att begpriserna står högt i Sverige just nu. I alla fall på bilfirmor. Jag letar cab själv i samma prisläge men jag väntar hellre ut marknaden än betalar överpris för gamla massproducerade importkärror. Alternativet är väl att hämta hem en från Tyskland själv för 35-40.000? Nu när det börjar säljas fler nya bilar så kommer lagren fyllas och intresset minskas för begagnat. Dessutom tenderar bilarna bli omoderna väldigt snabbt nu när vi står inför ett teknikskifte på nya bilar (drivsystem-bränsle osv.) Begbilarna kommer falla snart, vänta är mitt råd. |
|
| Calypso är väl den minst eftertraktade färgen, om du nu ska sälja den i framtiden. | |
|
Hej Fick ett tråkigt besked från säljaren som sa att det gjorde för ont i hjärtat när han backade ut bilen ur garaget. Så han skulle behålla den. Antar att den var i väldigt bra skick! Men det ligger få ute till försäljning just nu bara! Kanske får importera en istället!? Kanske denna? Länk Tack för hjälpen hur som helst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.