|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft en del mindre frekventa nivåregleringsfelmedelanden "Level control system failure" men har tyvärr inte brytt mig om att åtgärda dem. Nu när jag börjat söka här på forumet visar det sig att det kanske kunde varit ganska lätt fixat. Hursomhelst, häromdagen så fortsatte pneumatik(?)pumpen till nivåregleringen att gå efter att jag parkerat bilen. Det har den gjort kortare stunder tidigare så jag tänkte inte så mycket på det. Tyvärr har den dock stått på kontinuerligt och tömt mitt batteri. Ok, det är väl bara att bita i det sura äpplet och låta en verkstad fixa problemet. MEN, mitt problem är nu närmast hur jag skall få bilen till verkstaden på enklast (billigast) sätt? När jag försöker starta bilen med startkablar så drar pneumatik(?)pumpen igång direkt och tar så mycket kräm att jag inte kan starta bilen. Så min tanke var att jag kanske kunde koppla ur den för att bara kunna starta bilen och köra den till verkstaden? Jag inser att det inte är lyckat att köra med den urkopplad ngn längre tid. Efter att ha sökt här hittar jag indikationer både på att det finns en säkring/relä för den funktionen samt att den är så integrerad i bilens hjärta att det inte finns. Så min fråga är alltså, är det någon som vet om det finns en säkring/relä för nivåregleringen till E61, och vilken det isaåfall är?. Jag har provat att dra ut ett par som jag tyckte skulle kunna verka relaterade, men till ingen lycka. Thanks, /E | |
|
Hej! Säkringarna sitter bakom höger hjulhus i skuffen. 1 st 40 amp och 1 st 7,5 amp vill jag minnas. Trot det är nr 52 & 83 men inte säker. Står på säkringsförtäckningen som finns i samma fack. //Johan |
|
|
Hej! Tyvärr har du förmodligen drabbats av samma fel som jag hade på min E61. Pumpen är inte den bästa och backventilerna i den börjar att läcka luft med åren - därför stannar inte pumpen... Räkna med 10 lax - tyvärr |
|
| hej gammal tråd men undrar hur problemet löstes? | |
|
tror detta är samma problem som mitt kan meddela att det var reläet som hängt sig enklast löst med nytt relä |
|
| Vart sitter relät? Har felet att kompressorn inte startar så dämparna är helt i botten. | |
|
Hej, Väldigt mycket senare upptäckte jag att jag aldrig kom tillbaka med hur det gick. Det var ett relä för 40 kr ngnstans i bagageutrymmet som behövde bytas. //E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.