|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur stor skillnad tycker ni att det gjort på era bilar. Jag köpte 238 hk 495nm alltså steg 2 och jag kan inte tycka att det blev nån direkt skillnad. Ska ut och testa att lägga in orginal fil igen och jämnföra men jag tycker att effektökningen ska göra så att det känns som en annan bil. | |
|
Hm.......det var ju intressant! |
|
Bayer_Aleks |
Intressant! En ökning på 68 hk och 145 Nm som inte känns?? Låter inte som du har lyckats mappa den eller så e det nåt fel på filen du fick hem. Jag hade kontaktat Vtech omgående imorgon för att få en ny fil skickad. Nisi har mappat sin med Steg2 på Vtech och tycker bilen går som en odjur o upplever den som en helt annan bil. Måste vara nåt riktig knas med filen du fått. |
Ghost Rider |
att du inte känner nån direkt skillnad låter ju väldigt mysko Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
Ghost Rider |
det kan inte vara så att du råkat lägga in org filen på org filen ? Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
Ghost Rider |
Glömde i inlägget innan att skriva kontakta V-tech så snart du kan Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
| För att förtydliga mig jag är inte besviken på Vtech på något vis. Har fått mkt bra support och bemötande. Undrar bara hur andra som har steg 2 upplever sina bilar. | |
| Har fått en ny fil som jag ska testa lägga in i kväll.. | |
|
Att jag skrev ordet "intressant" kan väl ändå inte missförstås. |
|
Bayer_Aleks |
Din beskrivning på just ca 70 hk och 150 Nm ökning som du inte tycker känns låter riktigt skum. Mappa du om bilen o återkom :) |
| Hur ska jag beskriva det då?:) Har fått mkt bra support från Vtech så ingen skugga över dom.. | |
|
tjenare Chrille! Innan jag mappade om min med steg2 då hadde jag absolut ingen chans mot bmw_alb som äger en 745d 700nm 300hk det var som jag sycklade och han bara försvan. Efter min steg2 så vart det mer eller mindre gämnt mellan oss. Enligt min lilla erfarenhet med steg2 rts så kan jag känna en skillnad i drag på bilen. Men den verkliga skillnaden skall du testa med att raca med en bil mer hk änn dig dvs org. Efter det Steg 2 och ut o raca igen så tror jag att du kan känna lite mer skillnad annars kontakta V-tech för då har du garanterat fått fel fil. Du kan gärna kontakta mig genom Powerpost och om ev frågor du har så kanske jag kan besvara dem. MVH/Enis |
|
| Har lagt in steg2 filen igen och testkört och visst är det skillnad. Men inte den enorma skillnad jag räknat med.Den känns svag på låga varv.. Har en 530d -06 oxå så jag jämnför ju givetvis med den då 520d ska vara starkare än 530:in nu. Och som jag upplever det så är 530:in betydligt snabbare. Har pratat med Vtech och dom skulle kolla mina filer. (Har eco och steg2) Måste återigen berömma deras oerhört proffsiga kundbemötande. | |
| OCh för att ha det sagt så kanske det är som Nisi säger att man måste testa köra mot en annan bil för att se skillnaden. | |
Bayer_Aleks |
Menade inget negativt Chrille med din beskrivning, eller något neg. om Vtech. Är bara riktigt förvånad att du inte känner nån skillnad då du ändå får nästan 150 Nm extra i vrid. Du ska inte ens behöva köra race mot någon för att känna att effekt finns där. Sen kan du inte förvänta dig en Lambourghini effekt heller hehehe. Vad du räknar som låga varv vet jag inte, men du får inte märkbar skillnad förrän du e uppe i runt 1700-2000 varv för det är då det laddar nästan max och vridet springer iväg. Kör upp bilen till 1700 varv normalt, håll kvar samma och sen platta bilen , då borde du fan känna nåt när 500 Nm sparkar iväg :)))) Eller så har du laddat in ECO programmet eftersom det går segt hehehe Lycka till med filen, återkom med resultat |
|
Jag har visserligen inte VTech utan BlueFin men hade samma upplevelse när jag uppgraderade bilen första gången - ingen större skillnad rent spontant. Mätte upp acc-tider med RaceChrono: Utan trim 80-120 km/h på 4:e växeln: 6,4s 80-120 km/h på 5:e växeln: 8,0s Med BlueFin 80-120 km/h på 4:e växeln: 4,2s 80-120 km/h på 5:e växeln: 5,6s Rätt stor skillnad i praktiken...123d orginal gör detta på 5,5s respektive 6,6s.... Mao, ut och mät eller försök köra ifrån någon som du inte borde kunna köra ifrån med orginalmotor |
|
|
Chrille 330 Din 520d med vtech steg 2 ska gå som en 530d 218 hk max =) skulle jag tippa !! Men att du inte märker skillnad låter kosntigt. Prova och kör mot 530d med orginal programm och sedan med vtech s steg 2 och du kan se vad resultatet blir =) Us King Du har fått jävligt bra tider med bluefin vad fick du 100-150 och 100-200 ??? =) |
|
| bmw Alb: 100-150, 100-200....nä det kan jag ju inte köra, då kör jag ju alldeles för fort....Det var för mycket trafik för att testa de högre intervallen, skall göra ett försök någon sen kväll framöver. | |
|
chrille någon framgång??? |
|
| Har inte haft tid att testa så mkt men visst är det en skillnad det är lite svårt att jämnföra bilarna imot varandra då vi har riktigt vinterväglag så jag kan ju lura mig själv oxå med tanke på olika motorkaraktörer. . Vtech skulle kolla på mina filer. Tyvärr har jag inte haft tid att prata med Vtech för att höra om det var något konstigt men det är mitt fel inte deras. | |
| Fortfarande missnöjd med vtech?? =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.