AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.423

Polera up 18" fälgar, lite frågor

Ek
5
EkaZZ
540 -97
Hej allihopa, detta blir mitt första inlägg på forumet men har hängt här ett tag nu dock utan konto.

Jag råkade komma över ett par 18" fälgar rätt nyligen väldigt billigt, men dem är i lite behov av renovering men det borde väl inte vara några problem.

Jag har polerat lite innan så det är inget problem har koll på hur mycket jobb det är och vad som behöver göras, men jag vill inte bara polera kanten på dem.
Tänkte att jag ska ta det lite längre än så.
Jag har lust att lacka centrum på fälgen svart och sen polera ovansidan på det, tror det kan bli rätt snyggt på en svart e39.

Frågan är då hur man ska gå till väga för att få detta bäst, lacka först polera sen, eller polera först och lacka sen? Sen vad man ska använda för att lackera, vet en kille som kan pulverlacka dem rätt billigt det kanske är bästa? Har ni några tips eller idéer kom gärna med dem och ge lite feedback.

Här har ni lite bilder på hur dem ser ut just nu.

Fram är 22cm bred och bak 24,8cm bred. Hur breda däck tror ni man kan sätta på dessa?

Länk

Länk

Mvh EkaZZ
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Fälgen är en style 5 och jag har renoverat 3 uppsättningar av den sorten. Steg 1 för dig är att ta isär fälgen och ta bort all gammal klarlack, sedan våtslipar du fälgbanorna innan polering, blästra centrumen innan lack, skruvarna måste du lämna in på ytbehandling.
En av de snyggaste fälgarna som finna när de är i ordninggjorda.

Till en svart bil hade jag nog valt färgen "Gunmetal Grey" till centrumen. Det ihop med en högglanspolerad fälgbana är oslagbart.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Välkommen till forumet.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Ek
5
EkaZZ
540 -97
Tack för tipsen och välkomnandet, tror jag kommer trivas i detta forumet.

Ska helt klart dokumentera allt jag gör med fälgarna så folk kan få se resultat osv.

Jag hade tänkt köra svart tema på bilen, men är öppen för förslag tänkte man kan ju testa lacka i svart om det blir för mycket svart kan jag ju bara ta någon annan färg.

kanske blir för mycket om jag skulle polera centrum på fälgen också, men har en känsla av att det kan bli rätt coolt, har liksom fått en bild i huvet på det, tror ni jag borde efterbehandla fälgen med något?

Funderar på om man skulle bygga någon ställning att ha fälgbanorna i, så man slipper röra på sig så mycket, hade varit najs om man kunde ha något som höll fast fälgbanan och snurrade samtidigt, någon som har nån ide?

Mvh EkaZZ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.