|
|
|
|---|---|
Martin E |
Måste vara en 740 med V8 som drar relativt måttligt och har en fantastisk komfort och lyx där många ligger under 50 000. Den händige fixar bromsar och byter länkarmsbussningar. Perfekt familjebil säker rymlig och kraftfull 0-100 på 7,5 sekunder. |
| jo en beggad 7-serie måste vara mest bil för pengarna men när du säger mest bmw för pengarna kan man ju resonera lite olika.. bmw står ju för körglädje och mest bmw för pengarna på så sätt måste väl vara e30:P ne nu var jag lite elak hehe förstår vad du menar och håller med dig.. e38 skulle nog stå sig riktigt bra mot många av dagens bilar och går att få till en riktigt fin peng | |
|
Även e39:orna har gått ner mycket i pris, helt enkelt en kanonbil. Min har snart gått 40.000 mil, och går fortfarande felfritt. BMW CS #5206 |
|
|
Måste vara en -00 528 eller -01 530. |
|
|
Måste tveklöst vara en 7-serie. Jämnför nypriset på bilarna, är ju om man tänker efter helt sjukt att man kan få en BMW 7-serie som från början hade ett nypris på 850 000:- (+) i gott skick för runt 50 000:-! Det blir inte mer BMW än det för pengarna. BMW E39 är ju också relativt mkt bil för pengarna, men om man lägger i åtanke att en E39 525 -00 hade ett nypris på 355 000:- så är det lätt att sätta skillnaden i relativitet. Nicke |
|
|
Tog inte med 525. Utan 528-530. Plus tog försäkringspremie med i beräkningen. |
|
|
Opps, my fault. Jag menade 528 men skrev 525. Men vad har försäkringspremien med mest BMW för pengarna att göra? Vi snackar ju inte billigast underhåll eller driftkostnader? Vilket som är 528 eller 530 så kostade den inte ens hälften av en 7-serie, vilket nog säger ett och annat om vad man köper samt får för pengarna. Har tidigare haft en hög med olika BMW:s, alla möjliga motorer/karosser. Och lär nog säga att 7-serien är i en klass för sig. Nicke |
|
|
Har man 100KSEK är nog en tidig E65 man importerar själv det mest prisvärda. För 50KSEK är den nog en sen e38. Sjuseriebilarna har dock inte de lägsta driftskostnaderna....:) |
|
|
Trot nästan oavsett prisklass man tittar på så är det någon av de olika 7-serierna som ger mest för pengarna om man enbart tittar på inköpspris kontra vad man får. T ex så hittar man utan vidare topputrustade 750i 05-06 för nästan samma pengar som man hittar 530 resp 330 av samma årsmodell. ___ //Ulf |
|
|
Håller med alla som tipsar om 7-serien med stor motor (740, 750, 760). Detta tack vare det mycket svaga andrahandsvärde. Väger man in driftskostnader och att man en dag ska sälja bilen då den är värd ännu mindre så är inte valet lika självklart. Om vi antar att man har bilen i två år och sedan summerar vad man fått och vad det kostat så kan man nog hitta andra intressanta bilar. BMW 130i skulle man ha köpt för två år sedan när de låg runt 240-250. Idag kostar de runt 210-220. I mina ögon en relativt ny bil med få fel och med massor av körglädje. Ett annat val 320dM Touring e91. Billig i drift med ett mkt bra andrahandsvärde. |
|
| Varför inte en tidig e46 330. Ganska mycket körglädje för 100 papp.. | |
|
Någon av 7-serien är det, fenomenal komfort. Lågt andrahandsvärde lider BMW:s 7- serie av, ju dyrare bil ju mer sjunker den. Äger alltid 1 BMW |
|
Buspelle |
7-serien i olika versioner måste vara given vinnare. Riktiga lyxbilar med enorm komfort och kvalité till ytterst ringa pengar. Sedan kan jag iofs tycka att även t ex en M5 E39 ger otroligt mycket kvalificerad bil för förhållandevis lite pengar. |
|
Måste nog hålla med simon_en och BjörnB lite där. Även om nu en äldre 7-serie är mycket bil för pengarna så är den ju billig av ev anledning, den kostar mycket att äga. Hög förbrukning, dyr försäkring, skatt, preparationer. Värdeminskingen på en äldre E38 blir ingenting i jämförelse. Frågan är om inte ex. en E60 skulle billigare att äga i längden. MVH Christofer |
|
|
Håller med om att 7-serien är ganska speciell. Kostar blod ny och har inget andrahandsvärde. MKT bil för pengarna. Fast min E36 Touring var också värd pengar. 30 papp (för snart 3 år sen) Nästan fullutrustad och går fenomenalt bra, både i motor och automatlåda. Prisvärt för en dussinbil som ända har bra kvalla. Me likes. Power is FUN without Control |
|
|
Man kan också vända på "steken" dvs mest för pengarna är en bil som är rolig, rymlig, billig i försäkring, billig att laga, billig service, billig skatt...det är också mycket för pengarna bara det att det betalar sig sedan. Här ligger E36 318IS med sportstolar väldigt bra till. "vanliga" 318/518 med M43 är också bra kandidater (förutom prestandatappet) och är bilar som inte kommer att falla så mycket i värde. Tittar man på 7serien blir det inte så mycket värde för pengarna när man ska sälja, då ingen vill köpa eller betala något för det och då har man lagt ut 1000-tals kronor på bensin, underhåll och ägandekostnader. Allt hänger på hur man ska använda sin bil, sommar och max 1000mil per år så gäller självklar muskler och slösaktiga utrymmen högt på listan, eller liten och nätt och mycket underhållande med fokus på prestanda och kördynamik. |
|
|
Ja skall man enbart räkna värdetappet - som kanske var meningen - så är det ju alltid så nästan med få undantag att det är den dyraste bilen som gäller. Alltså en 750-760 -02 med allt lullull som finns. Sedan får man oerhört mycket bil för pengen om man väljer en sen 528 E39. Eller en 96-97 E36 323. Har haft båda och jag vet hur bra dom är. |
|
|
I min värld är det M3 E46 som gäller. Förhållandet pris, prestanda och körglädje. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jo du har rätt StefanL. Eller så kan man sammanfatta det med att köpa en bättre beg BMW så får man mycket bil för pengarna! |
|
|
Från 158.000 € till knappt 26.000 € på drygt 6 år: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.