|
|
|
|---|---|
| hej. Har en Bmw 540 -94 har fått på diagnos att Ställmotor för antispinnreglering defekt. Vart sitter den? Samt även Lamdareglering felaktig. är det kattarna eller bara sonderna då? tacksam för svar | |
|
ACS spjället borde finnas mellan luftmassamätaren och gasspjället Länk Har du tur så är det bara vajern mellan ställmotorn och spjället som kärvar, så det räcker med en ny sån. Angående lambdaregleringen så kan det var sonderna men inte katalysatorerna, Men det kan vara mycket annat också tex tjuvluft eller så har du kört tanken tom. Hur länge är det sedan du nollade felkoderna? Om det är länge sedan så är det bäst att nolla dom och köra lite och kolla dom på nytt, om felkoden inte kommer på nytt så var det bara en tillfällighet. /// Kristian |
|
| Tack för tipset. Ska kolla vajern inmorgon. Angående lamda så kan jag säga att bilen bara gått 600mil på sommaren i 9år. kan tänka mig att man måste låta kattarna bli ordentligt varma innan besiktning. Kanske fel tänk av mig eller? | |
|
Jaha, var det på besiktningen som lambdavärdet var felaktigt!? Då kan det vara kattarna men också mycket annat i motorn. Men att köra bilen riktigt varm före avgasmätning så brukar påverka avgasvärdena positivt, så det rekomenderas. /// Kristian |
|
|
hej. Ja där med,men även i feldiagnos |
|
| Vajern var av,men ska motorn visa fel på diagnosen då | |
| Så nu funkar det igen. Var vajern som va felet,260kr o en halvtimmes jobb hemma. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.