|
|
|
|---|---|
|
mkt lite kantstött, kanske inte mer än 1mm in i fälgen vid värsta stället. jag vet ju att de flesta fixar till detta själv, men vet inte vad som behövs och exakt hur man gör det på bästa sätt. när jag kollar på fälgfixarnas hemsida blir jag lite osäker.. står ju att M5 hjul skulle kosta väldigt mkt att göra i ordning eller har jag missuppfattat? mina fälgar är heller inte äkta men vetifan om de inte använt samma lack osv som på de riktiga.. Länk iofs kan man väl bara polera lite själv sen låta de lacka lite, det går väl bara på ett par hundra.. men vad hade ni gjort, själv eller lämnat in? | |
Buspelle |
Min erfarenhet är att det aldrig blir bra när man gör det själv. Nu beror detta naturligtvis på vilket handlag man har, men det är inte enkelt för någon att få till det bra utan rätt kuskap och utrustning. Lämnar du in till ett proffs så blir det däremot som nytt. Har själv fått M5 E39 fälgar lagade och det blev som nytt, men det var dyrt. Vill minnas att det kostade 7-8000 för fyra fälgar, men det var 5 år sedan. |
|
Kemiskmetall funkar skitbra om du har någorlunda kunskap om spackel och slipning. Du måste dock lackera om hela fälgen. |
|
|
Jag lämnade in mina M5-fälgar för helrenovering då dessa var både kanststötta och hade lacksläpp och lackbubblor. Kostade kring 1400kr per fälg men då var det förutom reperation av skadorna, blästring, lackering också lackering insida samt montering av däck och balansering. Enbart lagning av skador, blästring och lackering utsida skulle väl hamnat på ca. 1000-lappen. Jag anlitade Svets och Rikt i Malmö. Trots namnet så är deras huvudsakliga syssla att renovera fälgar och det är fler här på forumet som rekomenderat dom. ___ //Ulf |
|
|
ok jo dyrt är det, fick reda på att de skulle kosta ca 1300kr per fälg o lämna in o det är det knappast värt.. Robbex: ok, men jag tror inte ens det behövs att spackla så lite som det är på min fälg, det är liksom nästan bara lacken som skrapats väck.. vid ett ställe är det dock 1mm in eller nått så där kanske man måste spackla. får ta o lämna in det till nån som kan lacka det åt mig för jag kan inte göra det lika snyggt som original. Programmer: ok.. anlitar nog firma till att bara lackera de åt mig, o frågan är vad det kan gå på och om 2 lager behövs, pulverlack och "effektlack" som jag hört talas om? hmm.. |
|
|
Det är väl bara att lyfta på telefonen och slå en signal till ett par firmor som lackerar. Säg att du enbart är intresserad av lackering. ___ //Ulf |
|
|
Det finns lackstift för fälgarna på BMW. Se mitt gamla inlägg om det här. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.