|
|
|
|---|---|
| Letar bil och på Blocket kan man knappa in personnummer för att få fram premien. Inga betalningsanmärkningar, boendes i eget hus, bil i låst garage, inga skador senaste 20 åren, 46 år är min status. Knappar in en bekants personnummer, det som skiljer är att han bor i stan, är yngre, saknar garage samt har haft en skada som kostat 75K senaste åren. Lik förbannat så får han lägre premie. Hur räknar den där If-datorn? | |
| Verkar inte finnas rim och reson vare sig man ringer eller kollar på nätet hos nåt försäkringsbolag. Men man kan verkligen inte lita på såna onlinepremier. Rena rama jack-vegas maskinen haha... | |
|
Vad går de efter för parametrar? Ovanstående kanske är givna 0ch som de hittar lätt, men dessutom har jag högre taxerad inkomst. Spelade ingen roll vilken bil jag sökte på, ynglingen i stan fick lägre premie i alla fall. |
|
| Försäkringspremierna beräknas utifrån vilken församling man tillhör, iaf sist jag frågade. Statistik för ditt aktuella område utgör grunden för premien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.