AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.621

Biltransport Skåne - Stockholm. Vilka kan ordna sådant?

Sida 2 av 2
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Skrev även i den andra tråden,

Fick du inte mitt PM ang. transport?
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
hade nog hellre sett att du satsat de 3000:- + lite till på vinterdäck med snygga fälgar.
finns ju 17" o 18" dubbade m-fälgar på blocket och sedan kört upp den hit till sthlm. därefter en redig tvätt under, över, innuti etc.

hade jag lagt pengar på en m5a så hade jag definitivt inte låtit någon annan inneha nycklar etc .

u never know wat people does to your car. många bryr sig inte ens om sina egna bilar. varför ska de bry sig om din..
ännu bättre en M5a i sitt fina skick.. avundsjukan finns överallt!

jag köper gärna min nästa bil utav Pwr4fun.. folk som tar hand om sina bilar finns det ytterst få utav.. förutom de som sitter på dessa forum etc.
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Residence - jag håller med dig, det känns inte alls bra att lämna ifrån sig nycklarna och inte veta ett dugg om vem eller vilka som sätter sig bakom ratten. Men nu är det gjort och jag lär inte göra om det igen.
Jag hör av mig om den blir till salu någon gång i framtiden :-)
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
PWR4FUN: Jag har inte riktigt hängt med i svängarna.
Importerade du bilen från Tyskland och gjorde du regbesiktning i Malmö?
Funderar på att ta in bil från Tyskland med men har inte riktigt tid att åka ner själv så vad jag egentligen undrar är om du tog hjälp av en firma för att ta hem din bil och om du är nöjd med firman du använde dig av?
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
A_persson:
han köpte en bil från malmö och fick uipp den till sthlm med transport.
en M5a.

inget från tyskland eller så vad jag förstod

A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Ok, då är jag med, fick för mig att han funderade på handla från Tyskland i en annan tråd. Tack för klargörandet.
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Bra Residence och A_Persson - det där löste ni bra utan min inblandning :-)
Kan bara bekräfta att bilen var svensksåld och säljaren bor i Malmö. Det är tyvärr alltid så att man inte hittar det man vill ha "hemma på sin egen gata". Av någon konstig anledning så finns alltid drömobjektet långt bort.
Kan inte ge något tips om utlandstransporter dessvärre, men det finns säkert någon tråd här på forumet om detta. Lycka till när det blir dags.
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Saxat ur nyheter på internet idag:

Bilar rasade av flak vid olycka
Stockholm 24 feb 21:42

En lastbil som transporterade personbilar tappade flera fordon vid en olycka i Södertälje på onsdagskvällen.
Enligt Stockholmspolisen inträffade olyckan på Tallvägen vid 19.15 på kvällen. Lastbilen åkte in i en viadukt och flera bilar som var lastade på flaket rasade av. Det finns inga uppgifter om att någon människa blev skadad.

Det var ju en himla tur att inte min bil var med där. Man kan ju undra vilka chaufförer dessa åkerier menar när dom alla skryter med vilka proffsiga och duktiga killar dom har ;-)
Ska nog ta och skicka denna notis till den kille hos min transportör som inte tålde att jag kritiserade deras personal som behandlade min bil som dom gjorde.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Bilen du ska köpa vill du väl ändå se med egna ögon?

Då är det väl lika bra att vänta tills det blir lite bättre väglag och köra hem själv om du ska ha den ifrån Tyskland.
Martin, du får läsa lite bättre i tråden. Han köpte bilen i Malmö.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.