|
|
|
|---|---|
|
Min kylare har helt plötsligt gått sönder. Hål under nån stans där det rinner ut och sprucken upptill. Fattar inte hur det gått till men men. Frågan är. Är kylaren svår att byta. Hittar inget i mektipset. Tacksam för bra svar för en novis. MVH björne. Säljer även bilen som sen står för 45 tusen. 01 touring 16:9 nav det mesta i utr väg | |
|
Ingen som vet hur man gör och om det är svårt eller? Brådskande |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om det är svårt eller ej beror på förutsättningar för den som gör det. för mig är det busenkelt men för någon annan är det raka motsatsen, kanske medelsvårt ??. Är bara att skruva, börja med att ta bort fläkten, vänstergängad !!och div skydd sedan är det lite speciella anslutningar utan slangklamma, en låsring att lossa, dock kan konan sitta lite grann fast. sedan kommer ju luftningen som kan vara den svåra biten, men det finns mektips om det från min 528 -96 där vattenpumpen och termostaten byttes. Det finns lite bilder i min 540 blogg när jag bytte kylare på den i december 17/ 2004. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.