AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.096

530iam wxy683 på bilcenter?

Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Någon som vet något eller varit och tittat på denna? Sökning på bilcenter ger några inte allt för positiva reaktioner. Bilderna ger lite tveksamma intryck med smutsiga mattor osv. 4 ägare och intagen 2005. Annars var ju det mesta rätt på den , endast drag som fattas men det går ju att ordna.

MVH David Öfverdahl
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Om du lägger in en länk till fordonet har du nog större chans att få någon respons.
Om bilen står på Europe Bilcenter AB så verkar mer än en kund vara missnöjda med dem.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Bra påpekande glömde länken: Länk

MVH David Öfverdahl
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Den verkar inte lättsåld iaf,för om jag inte missminner mig så fanns denna ute när jag leta efter nuvarande bil,och det var ett antal månader sen nu.
Tycker ofta bilar ifrån denna firma ofta får förnya sina annonser.

Om själva bilarna i sig har jag inga kommentarer,men jag skulle vara väldigt uppmärksam i vilket fall.

En annan sak...står ju ett annat reg.nummer i annonstexten än vad det gör på bilen,varför?!
Sen har bilen i fråga ett gult kontrollmärke! va länge sen det aktuellt.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja, den här har legat ute ett tag. Varit reserverad två gånger också om jag inte missminner mig. (en vet jag säkert.) Som du säger, det ser ju inte särskilt seriöst ut. Nu har de åtminstone tvättat bilen, förut låg det skitiga bilder ute. Interiören ser ju inte alls inbjudande ut, mattorna skitiga som du säger. Smuts och skitigt runt växelspaken/framför klimatanläggningen, revor i lädret. Nej, hade nog skippat denna eller prutat ordentligen, priset känns i överkant.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Jo den ger ju inget bra intryck men samtidigt har den många plus. Frågan är ju bara hur den ser ut under allt skit. Ska försöka forska lite mer i historien på den innan jag går vidare. Har ju trots allt en bit ner dit så det gäller att ha bra på fötterna innan man ger sig iväg.
Ang regnr så verkar det som många företag får ett nr i annonsen automatiskt så det ser jag inte som något konstigt. Lite mer oroväckande då om den har varit till salu länge. För mig tyder det på att allt inte står rätt till. Någon som kommer ihåg vad det har begärts för den förrut? Ingen som har några erfarenheter av själva firman?

MVH David Öfverdahl
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Priset har inte ändrats alls på den (kollar BMW:s dagligen på Blocket) så där har du nog en bra prutmöjlighet. Ja, det är ju trist när man inte får nån uppfattning innan man åker och kollar på den. Så kommer man dit och så ser den ut som fan. :/
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Hmm då blir jag ju ännu mer fundersam över varför den inte sålts. I min värld klassas denna (i bra skick då), med denna utrustningen ,nästan som ett fynd. Jaja får försöka gräva lite och se vad som dyker upp. Är ju lite tunt med bra utrustade 530 nu , och snål som man är vill man ju betala så lite som möljigt också :-)

MVH David Öfverdahl
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja, de är sällsynta. Kikar också efter 530:s men man har ju ett visst krav på hur den ska vara. I mitt fall önskar jag en svart, fullständigt m-paket, automat, originalfälgar, mocca-alcantara (skinn verkar vara det enda som finns nästan på 530), aluminium-inredning, PDC, navigation och en 02:a eller 03:a. Sällsynt som sagt.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller med där...gav själv nästan upp,men så en dag bara fanns den där.
Slängde mig på telefonen och några timmar senare var den min! :)
Få mil med få ägare till bra pris,gjorde inte saken sämre.

Har man mycket krav så tar det tid att hitta nåt, så tålamod är nåt man verkligen måste ha.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Haas; inga bilder på din? Vill gärna ha en 530. Hittade dock en jäkligt fin 535:a i Tyskland, fungerar ju det också.
Ja, när man väl siktat in sig på vad man vill ha så blir ju utbudet lite glesare men tålamod lönar sig ofta. :)
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Här är en som ger bättre intryck: Länk
Saknar m-paket och drag , samt känns spontant lite dyr.
Hur mycket skall man betala igentligen?

MVH David Öfverdahl
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Drag klarar jag mig utan men m-paket skulle jag aldrig köpa en E39 utan. Tycker den är så brutalt gubbig då, inge sportighet i sig alls men smaken är ju som baken. Ja, de pengarna hade jag inte lagt på den.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Har nu fått ett registerutdrag på bilen. Verkar ha gått som företagsbil sedan 06 iaf. Sista 3 ägarna är 2 företag men samma ägare på alla. Hoppar nog över denna tillsvidare iaf. Kan säkert vara en skaplig bil men får för många dåliga vibbar för att åka 50mil fram och tillbaka. Jakten går vidare :-)

MVH David Öfverdahl
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har tyvärr inga bilder på den ännu,men ska fixa det inom kort. Den är ju inte för fin i sina fula 16" vinterpuckar :)

Håller med där,skulle aldrig köpa en e39 utan m-paket. Inte bara för att den ser hälften så bra ut, utan även att dom är mycket svårare att få sålda sen.

David:
Vilken av dom va det du fick utdrag ifrån?
Jag bor ju annars ganska nära den i Vårby, har jag svängarna förbi kan jag ju alltid titta in en sväng.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja, det suger det där med hemska vinterfälgar. Sitter inne på förfärliga 15" själv. Funderar på nya svarta sommarfälgar och tänkte då göra om min m-sportoriginalfälgar till vinterfälgar. Problemet är ju bara att bakfälgarna är 255:or, inga roliga vinterdäck att investera till dom. :/
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Det var på den svarta som jag länkade till i början på tråden.
Om du skulle ha vägarna förbi någon gång så får du gärna göra det. Magkänslan säger att det inte är mycket att ha men det kan ju alltid vara fel.

MVH David Öfverdahl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.