AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.067

Problem med Xenonkit Dimljus

Gee
Har ett Canbus kit från Xenonkungen i mina dimljus och när jag slår på dem blinkar några olika lampor till i instrumentpanelen så här:
Länk

Länk

Har nytt batteri så det borde inte vara problemet har kollat spänningen, generatorn är okej den också.
Har också provat med andra kit så det är inte ballasterna.
Någon som har en aning?

oerhört tacksam för hjälp.
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Har varken förklaring eller lösning, men jag har också ett canbus kit från xenonkungen, har det monterat på helljuset, och ibland då jag tänder det så flashar det till likadant för mig, dock så brukar det vara dimljuslampan och tanklampan som blinkar.. Det är iofs inte nåt jag stör mig på nå märkbart så!
Ob
11
Obrikan
330iM Touring-03
Har oxå xenonkit i dimmljus från xenonkungen. Min instrument panel blinker exact likadan som på filmen. Har monetert xenon i helljusen som inte orsakar blink i instr panel. Blir ju lite fundersam nær d blinkar så dær. Kan det va nåt som inte tål startstrømmen?
Gee
Det verkar som att orginal kablarna till dimljusen är för klena. Det ska tydligen finnas relä och kablar som du kopplar till pluspoolen i motorrummet och sedan jordar så får dem ström direkt från batteriet. Tyvärr har jag dock inte hittat någon som säljer dessa med just hb4 kontakter.
Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
använd ett diodrelä så slipper du nog detta problem.
Gee
Du skulle inte kunna länka till något sådant?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.