|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag vet att den inte är fullutrustad, men den är ganska välutrustad. Vad saknar den?? svart metallic (Safirsvart) sadowline svart softläder ljusa valnötslister Svarta velourmattor Original M5-fälgar elstyrda stolar (med minne endast på förarsidan) elvärme i stolarna elvärmd ratt bensindriven kupévärmare med fjärrkontroll dubbelsidig AC framruta med gröntonad överkant elektrisk motorvärmare och kupéfläkt farthållare larm M sportchassi M-front med faceliftljus och vita blinkers Facelift bakljus Takvinge Telefon TV / Navi GPS CD-växlare Stora stereon med DSP och subwoofer Solfilm Lastnät Mugghållare fram och bak PDC Dragkrok (avtagbar) Svart innertak Elstyrd glastaklucka Restvärmefunktion Regnsensor Den saknar sportstolar, gardiner i bakre sidorutorna och M-kofångare bak, men vad saknar den mer??? | |
|
Eljusterbar ratt asc däcktryckskontroll xenon ? |
|
| aut, avb innerbackspegel, elekriskt innfällbara backspegler, aut nivåreg. park, sensor, follow me home funktion på ljuset (har du förmodligen) | |
| Tärningar? | |
|
Kika på schwacke.de där står vad som gick att få från fabrik, vissa saker du tar upp är eftermontage. Lastvagn för bagageutrymmet och takreling saknas åtminstone. Omlackerad är den om den verkligen är Saphirschwarz eftersom den färgen kom till årsmodell 2002 av E39. Stephan |
|
| Solfilm köper man på Biltema ej som BMW orginal. | |
|
Hahahaaa - tärningar - den var bra!! Alltid kul med ett garv! :) Tack för era tips. Jag glömde att den faktiskt har mer utrustning, takreling, Xenon, aut, avb innerbackspegel, elekriskt infällbara backspegler, aut nivåreg, parkerings- sensor, eljusterbar ratt och antispinn finns. Dock saknas lastvagn och däcktryckskontroll. Vad är follow me home på BMW? På min Chrysler 300C lyser framstrålkastarna 30 sekunder efter att jag klivit ur och låst bilen. Så gör inte BMW:n, däremot lyser innerbelysningen några sekunder efter att jag låser. Stephan735i: ja, den är omlackerad i Saphirsvarz. När jag köpte den var den Cosmos-svart (lite gråare). Bakluckan var rostig och det fanns begynnande rost i dörrarna, så jag bytte bakluckan och lät en lackverkstad blästra och lacka, och då tyckte jag det var lika bra att lacka hela bilen. Safirsvart är svartare än Cosmossvart. |
|
| GEN: solfilmen är inte köpt på Biltema, men visst finns det väl original till BMW? Nu kan jag ha fel, men jag var på vippen att köpa en X5 4.6is nyligen och den skulle enligt uppgift ha mörka rutor från BMW. Stämmer inte det? | |
| Samma funktion som på Chryslern med lyset men du aktiverar det med ljustutan blinka en gång så lyser det. Tonade rutor finns men det är ej solfilm utan tonat glas och ingen plastfilm som sätts på rutan. | |
|
Staphan735i: tack för tipset om schwacke.de, det var toppen - står ju precis. Den har också automat, airbag för passagerare, utökat softskinn på dörrsidor och mittkonsoll, strålkastarspolare, servotronic och dubbelglas i dörrarna. Saknar RDC, sportstolar, barnstolar bak, M-bakstötfångare, sidogardiner bak och en intelligent förare. I övrigt har den allt. ;) |
|
| Paraplyställ? | |
|
Dubbla rutor? Konturstolar 457 eller komfortstolar 456? Rumpmassage? |
|
|
Dubbla rutor finns, den isolerande modellen med luft mellan glasen, komfortsolar 456 med softläder finns. Dock saknas rumpmassage (jag tror inte det gick att få till 5-serien E39) Paraplyställ saknas också, lär visst ha gått att få i den Skotska modellen (inklusive skotskrutig inredning och dubbla whiskyflaskor). En flaska i varje framskärm med tappkran vid fotutrymmet, t ex Laphroig i ena och Dr special i andra. Tanken var att om man kört vilse på hedarna i dimman på väg till golfbanan skulle kunna stanna till och ta sig en stänkare och vänta på att dimman lättar. När whiskyflaskorna började ta slut orsakade dom dock ett irriterande "kluckande" från framvagnen, och dom var svindyra på servicen! ;) |
|
|
Rumpamassage finns på e39, har en kompis som har det på sin 530iAT 01:a |
|
|
Konturstolar fanns aldrig till E39 utan det var standard, sport eller komfort som gällde. Till komfort så fanns tillvalet "Aktiva stolar" vilket är det som beskrivs som rumpmassage ovan. Hade detta på min fd 540iAT -00, en bil som förövrigt nästan kunde matcha Lasse-SL500's 540 i antal tillval. Saknade utdragbar lastsläde (vilket jag inte heller skulle vilja haft), dubbla rutor, inbyggda "barnstolar" (inte heller något att ha då sittdynan blir stenhård), svart innertak, däcktryckskontroll och eluppvärmd ratt (var inte möjligt att välja till M-sportratten som jag hade). M-sportpaketet fanns inte till Touring förrän halvvägs in på modellår 2001 så att bilen saknade M-front, faceliftlyktor etc, räknar jag inte som saknad utrustning då det ej gick att beställa. Den var också individualutrustad när det gäller färg på skinn och inredning samt att skinnet var nappa utökat. ___ //Ulf |
|
| Ju längre tråden blir, desto mer naken börjat Lasses bil att kännas :-))) | |
|
Ja, denna arma, nakna skorv. :) Det är ju en gammal bil, men rätt trivsam, och rätt praktisk. En rätt vettig bil. Jag gillar inredningen, svart skinn och ljusa ädelträlister och alla knappar och reglage på mittkonsollen som lyser mysigt orange i mörkret. Aktiva stolar tror jag är ett stort plus på långresor, det hade varit kul att ha. Till eftermonterad utrustning har jag kompletterat vrålåket med rostfri sportdämpare med dubbla blanka utblås (inte så grova) och aluminiumpedaler (ett måste för den "aktive" söndagsföraren på väg till Konsum! ;) Den saknar också digitalTV-mottagare, eller hybridmottagare, så jag kan inte se på TV längre... snyft... Skulle vara kul att rätta till det, montera en digital-TV med DVD mellan stolarna, går att koppla in på bilens originalsystem för en billig peng. Då kan man ta en whisky, kolla på TV/DVD och snacka lite i den jättelika mobiltelefonen på väg till jobbet... :) Dock ännu ingen wunderbaum i backspegeln. Jobbar på det. |
|
|
Danskarna kör ju fortfarande analogt så här nere i söder är det inte helt dött i Bil-TV'n.... Men om jag ska vara ärlig så är det inte många minuter jag har tittat på TV i bilen trots att jag har haft det i tre bilar genom åren. En hybridbox skulle ju vara plug and play i min 530 men för mig skulle det vara bortkastade pengar. Men om man spenderar mycket tid i bilen och ofta sitter och väntar på fru eller barn så är det ju trevligt som tidsfördriv. Aktiva stolar var bra vid långresor när man börjar få träsmak. Det var också en kul sak när folk åkte med i bilen första gången...när man sa att det fanns massage i stolen så var det få som trodde på det...ja alltså innan man tryckte på knappen. ___ //Ulf |
|
| S EDC? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.