|
|
|
|---|---|
|
Fick medd om "check coolant level" idag. så då kolla jag så klart under huven efter problem. hittade 2 kontakter som hängde löst mellan höger framljus o "luftburken". kan de ha nåt med "check coolant level" att göra, vet nån var de ska sitta? kolla bild på min garagetsida: Länk telgetok | |
|
Har du rätt kylarvätskenivå? Annars kan givaren ha gett upp.. //Roffa |
|
|
kontakerna kan vara fördragna till någon extra utrustning... ser dom renare ut inuti än utanpå kan de ju ha suttit någonstans men troligen inte m60-b30... |
|
|
kollade nivån på kylarvätskan, den ligger ca 1 cm över max. varnar den för det tro? kontakterna ser väldigt rena ut både inuti o utanpå. men eftersom det inte verkar sitta nåt att plugga in de i inom räckhåll så är det nog till nåt extra. telgetok |
|
| På 7-serier e38 som jag har haft har det inte varnat om det har arit för mycket vätska i systemet. | |
|
Vad jag vet så ska den inte varna om det är för mycket vätska. Givaren känner bara av om det är för låg nivå. Kan ju vara givaren som gett upp, du kan ju prova dra lös kontakten och sticka dit den igen om de är dålig kontakt. Annars blir de väl att ta lös givaren och mäta upp den. //Roffa |
|
|
Jag tycker det ser ut som de 2 kontakterna som sitter under expansionskärlet. (den där behållaren man fyller med kylarvätska) Om jag kommer ihåg rätt så sitter den mindre kontakten i botten på expansionskärlet, medan den större sitter i en givare som är fäst vid monster-plastkåpan bakom kylaren. Mvh /FB |
|
|
Ok, ska ge mig på de där kontakterna imorn. Det verkar iaf troligt att de ska sitta så med tanke på kabellängden. telgetok |
|
|
Har plockat en del med e38 kylare. Här har du en bild: Länk På del 9 ska en kontakt sitta och du kommer säkert att lätt lokalisera vart den andra ska sitta. Dessa går inte att förväxla plats på då kontakterna inte passar i fel ställe. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.