AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
732

Dörren är stäng men instrumentdörrlampa tänd. E46 Coupe

När jag slår igen dörren på min 330 Coupe -01 så inikerar lampan på instrumenpanelen att dörren "inte" är stängd trotts att den är det. Detta medför narturligtvis att rutan inte åker upp under listen eftersom bilen tror att dörren är öppen. Vad är det för fel?
Jag har läst lite om mikrobrytareproblem på E46:an Ci men jag har inte riktigt fattat om den sitter i själva låset i dörren eller bakom B-stolpen?

Nån som vet något eller har nån ide vad det är för fel?

MVH
Ingen?
Switchen sitter i gummilisten runt dörren på coupen. Kolla den först..
Exakt var på listen ska jag kolla?

MVH
Måste vara nått glapp för nu när det är mildväder ute så funkar den igen och så fort det blir minus så lägger den av.
Ru
18
Runmalm
323 ci -99
Kan vara att själv låsningen har frysit. samma sak händer med min när det är riktigt kallt
An
74
André S
E91 325iT M-sport -10
På min 320 Ci -02 sitter brytaren som sköter belysningen osv, i "låskistan" i dörren.

Nu när det blivit kyligt åker inte min ruta heller upp/ner riktigt som den ska, och läser man runt på e46fantatics verkar det vara vanligt att dessa går sönder.

En ny kostar väl ca tusenlappen på Bmw (har bara kollat schmiedmann, men de brukar liggar rätt lika).
Jag bytte en dörrlist på min coupe för ett tag sen, noterade då att det löpte ut en kabel från listen, går in i A-stolpen ungefär vid backspegeln, du får lossa klädseln på stolpen.
Jag antar att det är denna som är tryckkänslig och därmed indikerar dörr öppen/stängd.
Bara ett tips att kolla det.

/Marcus
Tack mackan79!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.