AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.407

Bestulen på frontspoiler

Sida 2 av 4
Den första kommentaren jag fått ikväll av alla som jag pratat med efter jag monterade mina nya fälgar var:
- Undrar hur länge du kommer att få ha dem kvar.
Och
- Vart parkerar du?

Har ställt bilen ikväll så jag med 100% säkerhet kommer att få p-bot, måste man göra så?
Helt för jävligt.
Men skulle jag bli av med dom kommer jag jaga förövarna till döddagar.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Todd
Snygg bil!

Det är riktigt tråkigt när folk tjuvar av andra, det kan tyckas att det bara är en "del" på en bil men det är inte bara det. Det är en själ i dessa pinaler.. =Þ

Ha det bra och håll ögonen öppna...!

//Todd
Jag blir så trött på att folk inte kan skilja på :MITT å SITT!!!

Fick först dimmljusen snodda ,sen ena spegeln och slutligen bilen totalrepad ink 2st bucklor!!

Satt för ett par dagar sen på ett fik. Bilen parkerad precis utanför.
Jag såg att en m stylad 3.. stanade brevid bilen, och ut flyger 2 killar å börjag dra i min ena skärm blinkers.

Jag undrar hur länge man får ha bilen i fred parkad hemma...???
*Sover med ena ögat öppet*
Då vet man vems framspoiler de försöker sälja:)

Alltså världen blir bara sjukare och sjukare. Jag bor nu i en liten stad, 5min utanför, men ändå på landet. I höst kommer jag antagligen att bo mycket i Helsingfors, och garage kan man ju drömma om efter i Helsinfors...

Söker en över 25år gammal DeTomaso Pantera. Vet du om nån, meddela mig!!!

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
NOMADS FINLAND
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
min m3 front e larmad undrar om de hjälper!!!

Wo
31
Wolfie
M3 SMG -02
Igår kom jag på två killar som stog bakom min bil och pillade på M3 märket! Idag så har jag lämnat in bilen på lackskyddsbehandling samt demontering av MITT M3 märke! Så slipper jag få repor av den anledningen.
Så jävla surt att det ska behövas! :-(

/Wolfie
M3 -97
Tja, är spoilern estorilblå kan det hända att någon kört fort till Kalmar igår.......(plastgrillen lite sprucken efter att jag blivit påbackad av dragkrok - bra igenkänningstecken)

Blir bara trött av att sånt här händer....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wolfie: Vad var din reaktion när dom pillade på m3 märket? Det är för jävligt helt enkelt. Bmw borde vara smarta och göra så att delar från m bilarna inte passar på några andra bilar. M speglar, M kjolar ska helt enkelt bara passa på m bilar och därmed blir man av med problematiken. Har men en m3a är det ingen vits med att sno en m front.

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
klart det är om man kör sönder sin egen och inte vill betala en saftig summa så... fast det klart stölderna skulle ju minka med tanke på att det är ju inte hur många som helst som har M bilar...
BMW ser inget behov och har heller inget ansvar i att göra varken bilar eller tillbehör stöldsäkra. För BMW:s del innebär en stulen spoiler att de får sälja en ny. I förlängningen är alla desa stölder inte bra då folk tröttnar och väljer ett annat märke. Tyvärr har det gått så långt att en nattlig parkering längs en stadsgata är synonymt med problem. Kanske bör man undvika bilar som M3 och M5 då möjlighet till förvaring i låsbart enskilt garage saknas?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Fråga till "wolfie" & "MNS_M3"

Vad gjorde ni när ni kom dessa typer..personligen skulle jag nog inte tvekat att ta till högern..berätta!
/m
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
"kom PÅ dessa typer ska det så! :-)
Wo
31
Wolfie
M3 SMG -02
Jag gjorde inget alls, behövde bara visa mig så började dom gå där ifrån. Frågade dom vad dom pysslade med. Dom sa givetvis...
Inget vi bara kollade lite!
Typiskt att dom ser med händerna.
Hade dom fått bort märket så hade jag hållt kvar dom och ringt polisen! grrrr, man blir så arg!
Samma hände mig (fronten) i Stockholm för några veckor sedan. Hittade en mycket bra och snabb verkstad i Veddesta, Bellevue. Kan starkt rekomendera dom, det är en BMW-entusiast som jobbar där.

Tackar Björne.

Nackskott till äggen som stjäl grejer....
mosse.

Jag hoppade ut med världens fart och började skrika å ha mig, tog tag i ena killen å fårgade vad fa... han håll på med.
- han svarade :Jag skulle bara kolla om den passade!!
-eller hur sa jag å kastade bort honom.

Sen så hoppade dom in i bilen å drog!!!

Kompisen va på samma fik ett par dagar efter mig... å gissa vad som hände han...???
Jo båda skärm blinkersena blev snodda!!!
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Jag bor själv där bara undrar hur kan dom va så fräcka att dom lägger sig på den gatan och monterar bort frontspoilern.......hur gick de med speglarna tog dom dom oxå eller mina har dom snott 3ggr, så jag skaffa ett garage där i närheten kostar bara 500:-/ månaden
MEN , där vare mera ostört så dom passade på att ta hela bilen //M 3 E36 med 18" Hartgefälgar... borta ännu de va ca 1 1 /2 år sedan.....
mvh/Robban
M3 -97
De måste varit snabba alt mkt försiktiga - bilen står alltid i garage, höll på att flytta varför garaget var fullt - stod för andra eller tredje gången någonsin (sedan -99) utomhus - snacka om oflyt....
Har en ide om hur vi kanske kan skramma nagra av de som kor runt med stulna delar pa sina Golf, Volvo, Opel och andra rishogar.
Varfor inte starta en hemsida, forslagsvis en gratis sida dar man kan lagga upp uppgifter pa bilar man sett som defintivt inte kom med ex. M3 speglar/spoiler original. Annonser med tex. "kopes spegelplattor till M3 skall givetvis ocksa inkluderas i registret". Man kan da lagga in uppgifter med farg samt regnummer och ort dar man sag bilen samt annat intressant.
Om vi som betalat dyrt for vara bilar ocksa borjar marka vara stoldbegarliga delar sa kan hemsidan/registret hjalpa till med att spara stulna delar.
Personer som sedan hor av sig och berattar/bevisar att de har kopt sina delar pa ett legitimt satt blir givetvis borttagna fran registret.

Ja, ja, jag kanske skall veta hur man snickrar ihop en enkel sida ocksa.
Jo
8
Jonas_M3
M3 E-36 95a
Kolla in hur det gick med min 318 is .. i galleriet... inte så ql att komma ut och se ...

JONAS JOHANSSON 318is 92 karlskrona...
mpilot :
Jag har funderingar på att starta en sida där man kan rapportera stölder och skadegörelse på sina bilar..
Möjlighet att skicka in bilder osv ska finnas..

Sen ska folk kunna tipsa insändaren..

Vad tror ni om det?

Jag är så less på allt som har hänt med mina BMW bilar.. har inget garage så jag är tvungen att parkera på gatan (nått ledigt i Ä-holm?), 6 gånger på 1 år har mina bilar blivit utsatta för skadegörelse.. Grrr... Vad gör polisen??? Skriver en liten lapp...

/Jimmy
www.aspwebb.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.