|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Har du kollat på att importera själv? Tycker att 219KSEK känns rejält dyrt utan att ha någon detaljkoll på E65marknaden. |
|
|
Jo, 219´ är i mina ögon lite väl i överkant. Hade bilen inne hos Perre på motorteknik där de inte såg något negativt mera än hjulinst och hydrauliken till bagageluckan. Bilen är mycket välskött, Jag har tittat på åskilliga och ingen är i närheten av skicket Allt finns dokumenterat från import till dags dato, jag har talat med föregående ägarna och kunde inte se några konstigheter. Jag bjöd hur som helst 165´ för bilen och begärt pris var 219´ Efter lite huggande hit och dit så enades vi om 180k och då ingår 6mån garanti och 3 månaders gratis försäkring. Visst, jag hade kanske hittat något billigare och med mera utrustning i exempelvis tyskland, här hemma så har jag sett mest vrak. Men då skall man ta sig dit också. Hittade en 760 med mycket lull lull som jag var sugen på men efter ytterligare samtal med firman i tyskland så visade de sig vara frågande till varför jag ville veta vem de köpt bilen av. Vi har köpt den av BMW, du behöver inte veta vem, och då fick jag kalla fötter. Nåja, nu är man med BMW igen, eller imorrn kväll är man det. Gjorde lite efterforskningar vad det gäller försäkring, och det varierar typ kraftigt. Man > 40 år. Villa, Eget larmat garage stockholm, max 1000mil/år Helförsäkring - IF 14000 ( om jag flyttar villaförs dit+rabatt för avtal med facket ) 6000 självrisk - Aktsam 27000 , 6000 självrisk - Habo 19000 ( om jag flyttar villaförs dit) 6000 självrisk - Moderna 27000 ( om jag flyttar villaförs dit) 6000 självrisk - Bmw Orginalförs 23560, 6000 självrisk - Salus Ansvar.26000, 7000 självrisk - Vesta, ej kollat ännu - Trygg Hansa 25000, 6000 självrisk |
|
|
Men du ska betala för reparationen på bakluckan och hjulinställning? Dessa trådar handlar om bakluckehydrauliken på E39, vet inte om det är överförbart till E65: Länk Länk |
|
|
Jag tar kostnaden för reparationerna. Vad det gäller hydrauliken på bakluckan så kan jag just nu leva med att den är "manuell" Att köpa ut nya delar för detta plus arbete skulle kosta runt 10-12k beroende på var man gör det. Jag avvaktar och kollar på ebay efter reservdelar, såg en pump för ett tag sedan som gick för runt tusenlappen. Enligt motorteknik så är påfyllning av olja bara konstgjord andning, enl dem så är det nästintill uteslutande byte av pumpen Då mina krav var svart lack, svart skinn, sportfjädring och toppskick, så har urvalet drastiskt reducerats, Åka till tyskland ja, men mycket omständigare, kände lite att jag inte hade tiden och orken. Jag har som sagt letat i över åtta månader och bara sett vrak nästintill, de som har varit hyfsade har haft fel färg, och jag är beredd att ge "lite extra" för att få framförallt färg och skick som jag vill ha. Ikväll, gör vi affär så, nu är det nära att traktorn (läs volvon,) blir transportmedel mellan byggmarknaden och bostaden endast:D |
|
|
Hej! Har du gjort affär? Jag har annars en riktigt fin 745:a som är Svensksåld och har gått 13.200 mil. Hör av dig om intresse finnes. MVh Thomas |
|
| Hade jag vetat det 12 timmar tidgare så hade det varit inressant, nu så står det en 7:a i garaget hemma, och ack vad trist xc70;n vart :D | |
| Man gratulerar - låter som en härlig bil! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.