AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.256

Hjälp med värdering av 745i 02:a

Sida 2 av 3
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
En sak till, satsa på en bil som har Dynamic-Drive.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Martin_M: varför håller en 750 värdet bättre? Du menar för faceliften? Skulle tro att en 730d eller 745d håller värdet ÄNNU bättre isf. En 750 är ju rätt mycket dyrare i inköp än en 745, kan ju skilja 4 år på dem liksom, så värdetappet kommer ju bli större.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
"Varför man tar dom till Litauen är att det är lägre moms och skatt, sen behöver man bara regga den i Sverige. På dyrare bilar tjänar man ganska mycket på att göra så, inget konstigt."

Stämmer mycket riktigt, och dessutom så är det väldigt billigt att krocklaga bilar i Litauen, har tittat på flera USA-importer som gått den vägen och som i Sverige har varit garanterat olycksfria enl säljaren. Men när man väl får ett carfax så står det i stor text " NOT ROAD WORTHY" d.v.s bilen har varit krockad och inlöst i USA.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Ja, menar pga faceliften.
Samt att begagnatpriset inte skiljer särskilt mycket.

Man kan hitta en ägares 750 som har gått under 10' mil i tyskland för 22-27' € från seriösa återförsäljare. Ett tag fanns det bilar som inte ens gått 500mil från år 07/08 för 30 000 €.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Fast det är ju typ 100 lakan upp, kanske är en för stor ökning för trådskaparen. Eller så har jag fel och slut på argument. :)
In
355
Inot
745iA -02
Kikar man lite på utbudet så är det rätt knapert med 750 i sverige, de som finns ligger en bra bit över 300k.

I tyskland så verkar det vara tvärt om, flera 750 än 745, dock så ligger priset på närmare 260k och uppåt för de objekten som är något att ha, lägger man på resa+lite öl+ett par wurst och mera öl och ett par nätter på hotel som man säkerligen ( i alla fall jag) får räkna in och transport+bes här hemma så drar det nog i väg minst 10k till beroende på korvarna och ölen skulle jag tro :D

Så frågan är då om det är värt det mervärde som en 750 kontra 745 är för en peng av minst 100k

I mitt fall så blir det nog ett rungande nej. Hade skillnaden vart 20k så hade valet varit enkelt för min del.

Skall till Motorteknik med den bil som nu ligger närmast till, där de får göra en genomgång av skick osv, sen lägger jag mitt slutliga bud på den 745:an så får vi se vad säljaren säger.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag ringde på den här och talade med säljaren när jag var på jakt:
Länk

Mycket trevligt och professionellt bemötande, en bil i absolut toppskick om man ska tro säljaren, en ägare, få mil, rätt utrustning(Dynamic Drive, Logic7, svart innertak, matt träinredning). De var beredda att göra en kontant affär en bit under 300' kr.

Utrustningsalternativen med svart innertak samt matt ädelträfinish är dock personliga åsikter och delas eventuellt inte med gemene man.

MVH
In
355
Inot
745iA -02
Har hittat några andra objekt, vad tror ni om dessa?

Länk

(lite skeptiskt till färgvalet på klädseln )
Länk

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Sverige behöver en 760 till! =)

Tycker du gör helrätt. Den första var ju späckad med aktiva stolar både fram o bak, utökat skinn och originalskärmar i nackstöden, KÖP!

Merino Gold är tyvärr en kulör som gör mig lite illamående, lite väl skär i nyansen - då föredrar jag svart skinn...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Alltså: Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Neupreis ca. 158.000 €!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Den första länkade 760'n var ju fantastisk! Köp, annars blir jag arg på dig! :D
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Annars köper jag den! =)
In
355
Inot
745iA -02
Har mailat, Hoppas jag hinner få en kopia på serviceboken så jag kan kolla milen, lite skeptisk till en bil med så få mil på mätaren och så pass mycket utrustning.

Mycket "bekvämlightes utrustning" dvd, spelkonsol, eljusterbara säten bak mm, brukar betyda att man åker mycket. Inte så att man tar å sätter på en rulle å kollar eller att barnen spelar spel då man åker till affären eller jobbet.

Men å andra sidan, jag är ju "svenskt misstänksam" mot allt som verkar bra. Visar det sig att den är ok så blir det en närmare koll nästa tisdag på plats
In
355
Inot
745iA -02
Oj, här snackar vi om snabba pucker. Mailade och så ringde de till mig allt inom 10min.

En ägare på en innan, en kille som hade flera andra bilar ( 7 stycken) anledning till det låga miltalet? Han hade bytt in den då han köpte en sprillas ny BMW, sedan hade denna firma i sin tur köpt den från BMW.

Slitna sommardäck, sprillans vinterdäck, servad för 500 mil sedan.

Låter bra,nästan för bra. Jag är dock beredd att ta en rövare och åker ner på tisdag.

Ett problem kan vara hur man får hem fyra Alpina 21" :D får knappast plats i skuffen.

Någon som känner till firman Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Reggad firma i allafall:

Umsatzsteuer-Identifikationsnr. nach § 27a Umsatzsteuergesetz: DE 23 22 15 519

Verkar vara 2 grekiska bröder som driver firman?: Apostolopulos (Alexander und Michael)

Hittade bara 2 obesvarade trådar om Carkontor: www.e39-forum.de/thread.php?threadid=51033 Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
Varför inte denna Länk
Härliga pendlar/"åka och hand mat"bilar som länkas upp!!! Vore inte dumt att glida i en 760 eller B7!!!

In
355
Inot
745iA -02
745iA 2002 strax under 10k mil.
- Ok vinterdäck
- Slitna sommarbakdäck, håller en säs til max
- Tändstiftsbyte om 300mil ca
- Byte brombelägg fram om ca 1000mil.
- Stort behov av fyrhjuls inst då bakdäck sliter snett.
- Hydraulik trasig på baklucka kostnad ca 15k material ink arbete på aukt BMW verkstad

Bilen är mera eller mindre standardutrustad, dock komfortstolar + logic7 och nav prof.

Begärt pris är 219k.

Det är alltså bilen som jag talar om längst upp i denna tråd, Var idag hos Motorteknik och fick en bedömning på skicket vilket var ok bortsett från ovan anmärkningar.

Jag hade tänkt mig max 165.000 om man ser till att kostnaden för att fixa sakerna ovan ligger på dryga 20k

Är jag helt ute och cyklar i mitt resonemang eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.