AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.259

Hjälp med värdering av 745i 02:a

Sida 1 av 3
In
355
Inot
745iA -02
Jag har hittat ett objekt som verkar tilltalande, tyvärr så har den inte riktigt den utrustningen som jag skulle vilja ha, men som sagt, vid rätt pris så....

Det är en 745i 02:a Import då den gått 300 mil, två ägare i sverige. Ägare i tyskland var BMW där den varit "visnings bil"

Servicebok verkar vara ok, bilen är i ett bra skick, låter bra i motor och låda. dagens ägare har vårdat den som man skall. Har rullat stax under 10k mil

Utrustning, ja tyvärr lite klent

- taklucka
- auto baklucka
- auto avbländ på backspeglar
- Navi + TV
- PDC
- Telefon
- 677 Prof ljud ( är det största ? )
- vita blinkers
- Kylfack fram

Den har inte, massage eller vent i framstolarna, saknar också värme och eljustering i baksäte.

Någt som jag bör tänka på, vad borde ett "rimligt bud/pris" ligga på
In
355
Inot
745iA -02
Ingen som kan bistå med lite input? Är tacksam om någon kan peka lite mellan tummen och pekfingret vilket prisspann man kan tänkas tala om
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
E65 är ju sjukt spridda i prisspann. Är den verkligen så lågmilad och har ett skick som motsvarar milen borde den ligga på 190-230k. Har den inte ens komfortstolar?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
230 k låter högt om den är klent utrustad.

Finns 02:or med ca 10.000 mil på mätaren och hyfsad utrustning i spannet 185-220 stående hos handlare och dom har samlat damm där ett tag. Och är det privataffär utan garantier så är spannet lägre

En E65 med klen utrustning riskerar att bli hyllvärmare om man vill sälja så jag skulle bjuda någonstans i de nedre prisregionerna av spannet som finns till salu.
Sedan är det väl klart att ett mycket välvårdat exemplar kan vara värt ngra tusenlappar extra.

175000:-
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Problemet är att det är så otroligt många oärliga E65'or ute på marknaden. De drar ju ner priset på även de ärliga. Finns ju sjukt många "12000-milabilar" som är tokslitna och ligger ute för 160-200k.
In
355
Inot
745iA -02
Komfortstolar har den ja, Milen "verkar" stämma, Skall dock kollas närmare.

Jo det finns ju en hel del 7:or ute, och många är vrak, prisbilden är som sagt svår att sia om.

Jag är lite inne på der som ni säger, hade själv tänkt mig att bjuda nåot som typ 180-185 max. Kanske lägga mig snäppet under det tom.

Det är ju lätt att man blir allt för sugen på en bil man sett då den känns fräsh, risken att man ångrar sig och tänker att, attan jag skulle väntat och tagit en med mera utrustning.

Jag är ju ute efter en som skall ha eljusterbarat baksäte helst, men detta objekt till rätt pris kan ju trots allt vara intressant
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Den här verkar fin och har rätt pris: Länk
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Den du länkar till verkar inte nåt o ha alls.... Vill man sälja så exklusiv bil som det är så kan man ju möda sig med och ta bra bilder.

Den ser grymt sunkig ut på bilderna. Och rullat dubbelt så långt som trådskaparen kollat på.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
"Trött på folk som inte har ALL FAKTA men ändå tror dom kan och vet allt!"

Länk
Finns ju ett flertal kring 160.000 kr på Blocket och just 745 tycks vara en ganska svårsåld bil, flera som har gått ner rejält i pris, ibland kan man ju även se något exemplar för 130k men sen hur ärliga dessa bilar då är, är ju en annan fråga.

Ex. Länk
Länk

Samt kanske en sånn som du söker Länk
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Härligt Rob =)
Är det inte lite skumt med import vid 300 mil? Då räknas väl bilen som ny, och man måste pynta moms. Snacka om att gå över ån efter vatten i så fall...
Är det inte också en motsägelse i sig med en magert utrustad visningsbil?
In
355
Inot
745iA -02
Helgesson:

Håller med dig men å andra sidan så står det 300mil i briefet och att den som importerar den ( svensk firma) skulle skruva bilen i tyskland och på så vis få den momsad verkar heller inte sannolikt, men det är ju lätt att kolla då den såldes av aukt BMW handlare i tyskland

Good point!
In
355
Inot
745iA -02
Gah, då man hittar en bil så är den såld så klart. Nästan så man blir sugen på att slänga upp en peng och låta nån leta åt en, efter 6 månaders letande så börjar man bli less på att ringa på "Fullutrustade" som oftast bara har standardutrustning.

Tips mottages mera än gärna, Den sista i FinnUbbes länkar var prexis min typ av bil, dock redan såld (som vanligt)
Här kom en "billig" inget jag rekommenderar men ville bara visa att det går att få en 745 för ca 130k Länk men lite skum, Bilen kommer från USA, den är registrerad och finns i Litauen. Jag tar hand om leveransen av bilen direkt hem till dig.
In
355
Inot
745iA -02
Jo jag såg den, hehe. Lutar åt att dra sig ner till tyskland för att hitta en verkar det som.

Har iofs ett objekt kvar som verkar vara något, den som jag specar ovan. Skall göra en konditionskontroll av den på verkstad bara, är den ok så....
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Måste säga att bilen jag länkade till är rätt ordentligt utrustad, detta är ett urval av det "viktigaste":

229A DYNAMIC DRIVE
248A LENKRADHEIZUNG - rattvärme
302A ALARMANLAGE
316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG - elbaklucka?
323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUERNE
358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE - specialvindruta
403A GLASDACH, ELEKTRISCH - glastaklucka?
455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER - ventilation/massage?
456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR
536A STANDHEIZUNG - parkeringsvärme/ventilation

Visserligen är milen många men den borde gå att få för 150k...

Iofs så är det enda rätta att plocka hem en Premium Selection från tyskland!

Mvh
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Varför man tar dom till Litauen är att det är lägre moms och skatt, sen behöver man bara regga den i Sverige. På dyrare bilar tjänar man ganska mycket på att göra så, inget konstigt.

/C

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag letade E65 ett tag.
Jag anser att det är svårt att hitta bilar i fint skick med rätt utrustning för vettiga pengar.

Den enda bilen som jag var nära att göra affär på blev ändå för dyr, med tanke på diverse småfel som behövdes åtgärdas.

Om jag hade varit dig, så hade jag nog köpt 750 istället, kommer hålla andrahandsvärdet bättre. Det finns många fina exemplar till salu, garanterat kraftig prutmån på annonspriserna.
Dessutom är det samma försäkringsklass som 745 hos många bolag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.