|
|
|
|---|---|
| Har nog skrivit 100ggr snart om min frusna vevhusventilation som drabbade mig i julas. På BMW sa dom att bilen kommer ryka och lukta mer än vanligt nu i början pga av all olja i avgassystemet. Men nu över en månad efter "smällen" så luktar det fortfarande bränt och ryker när katten blivit varm. Blivit rekommenderad att köra långt och hårt. Tror ni den klarar SBP:s avgasprov? Har nämligen bes. 25 feb. | |
|
svårt å säga.. är de skit i katten så kan de vli svårt, men jag vet att om man har andra problem med katten så kan man tanka ca 15 liter e85 med ca 5liter vanlig bensin i tanken innan bes. å då blir avgasvärdena nästan för bra :P så pröva med de.. Gjorde de senast idag å alla värden var klockrena (skyhöga innan) utom lambdan som förmodligen är ur funktion..7 Men är du osäker, åk till bmw eller närmsta meck å hör om inte dom kan kolla värdena, är dom felaktiga så är de bara å tanka e85 å åka in igen å kolla.. Dom brukar kunna ställa upp med såna saker då de bara tar dom några minuter. E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
|
ja, inte bara katten, utan avgasvärden i övrigt, kan ju bero på många faktorer, hade en e36 förut å den var motorn slut på, skiljde 9kilo i komp mellan 3an å 5ans burk, har aldrig haft så höga avgasvärden, tankade e85 å den gick rakt igeom.. så.. som sagt, ska nig gå, men kolla på verkstad om du inte vill riskera ombes... E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.