AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
51.256

1 serien som vinterbil ?

Sida 11 av 11
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Vi pratar nog om olika saker. Ställ upp en framhjulsdriven och en bakhjulsdriven bil i snö. Vrid till fullt styrutslag och smygstarta utan hjulspinn så gott det går. Då kommer fwd att dra åt det håll framhjulen pekar medan rwd till viss/stor del kasa/glida rakt framåt pga att framhjulen glider i snön. Sen kommer det olika jäklig snö också. Puder är ju lugnt men när det är kramsnö och vårvinter när det slaskar och greppet blir nada så blir det ännu värre.

När jag menar att den beter sig illa så jämnför jag med tidigare BMW jag haft. Visst så är det lite mer arbete att köra en liten bil med stor motor på vintern men jag har tidigare inte upplevt att varken 330 E91 eller M3 E46 & E36 varit såhär känsliga på vinterväg. Som tur är så kör sambon motorväg stora delar av sin färd till och från jobbet annars hade jag blivit riktigt orolig!

München
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Munchen känner igen det du nämner om bilen, denna bil kräver bra däck samtidigt ska man nog känna lite eller leka av sig med bilen o känna var gränserna sträcker sig.

Denna bil med M-pkt o stark motor gör så att bilen känns lite nervös, samtidigt är den fantastiskt rolig.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
München - Ingen vidare förklaring ;) ...jag har ju inte suttit bredvid när du kört dina gamla bilar, men det verkar ju AMET ha gjort!

=)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Nikasp behövs inte har en nissan patrol i bredskap :)
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Fint det :) Jeremy Clarkson var inte så snäll med X3:an här: Länk

fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Den är nog inte avsedd för den typen av teräng.

Såg att du hade en x3

Nikasp skriv lite i min tråd (nybliven 116i ägare) om vad du tycker om x3 an

Och ursäkta alla vi hamnade nog lite utanför tråden.
Ni
85
Nimbus
F22 M240i -17
Roligaste vinterbil jag haft, och då va den förra en steg 3 trimmad S60R...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.