|
|
|
|---|---|
|
Nån som provat att byta till nån "billigare" variant än BMW-orginal/Motornord bränslepump ? Med tanke på priset för den lille rackaren är det ju värt att börja titta på lite alternativa lösningar. Några förslag ?? //Peter | |
|
Glömde säga att det gäller 325-88. //Peter |
|
| Du kan ju alltid löda bort motorn till pumpen och köpa en ny motor. Kostar inte så många kronor. | |
|
Kan man köpa pumpen löst, och isf vart ? //Peter |
|
| Jag tror det är bosch, men jag är inte säker. | |
|
Jodå, det är en Bosch pump. Vet du nåt ställe man kan få tag på dessa lösa ? Kollade på pumpen igår och det var inga problem att få loss den ifrån armaturen. //Peter |
|
|
Pratade precis med Bosch Sverige. En utbytespump kostar 1747+moms till konsument. "skroten here I come". //Peter |
|
|
Tjena! Jag har en 320 Cab -91 det låter (bzzzzzzzzzzzz)om den bak, kan det va bränslepumpen?? det har låtit så i ca 1 månad. vad kan hända om man inte åtgärdar felet?? Om det skulle av bränslepumpen. /Georgos |
|
|
Jag fick tag i en komplett pump med armatur på skroten (Alingsås bildemontering) för 400 kr. Den var förvisso till en 318i-89, men hittills har den funkat bra. Fick plugga returledningen på den "nya" armaturen bara. /Georgos Skulle kunna vara pumpen. Om man inte åtgärdar felet händer ingenting, och då menar jag verkligen ingenting. Bilen blir helt omöjlig att starta. Ev. kan den gå dåligt som f*n på tomgång i ca: 3 sek för att sedan dö. Du kan ju alltid hålla ögonen uppe efter beg. pumpar så länge. Jag tror att de flesta E30-pumpar går att använda, man får helt enkelt löda loss motorn(pumpen) och få fast den i befintlig armatur. Ett tips är att ta loss din armatur (sitter under baksätet, under den rektangulära plåten på höger sida) och titta hur den ser ut, så att du har nåt att jämföra med när du tittar på en ny. //Peter |
|
|
1000 tack! //Georgos |
|
| är det ett vinande ljud så är det besinpumpen är den fräsch så ska den vara tyst... inte vina ! | |
|
Japp det är ett vinande ljud! Den måste med andra ord bytas. skit också börjar bli less på att lägga ut massa pengar på bilen! Vet någon hur mycket det skulle kosta om jag skulle lämna in den på någon verkstad?? Måste man löda loss pumpen?? //Georgos |
|
|
"Vet någon hur mycket det skulle kosta om jag skulle lämna in den på någon verkstad?? Måste man löda loss pumpen??" Det är inga problem alls. 1. Slit loss baksätet. 2. Skruva loss den rektangulära plåten plåten på höger sida. 3. Ta loss bägge kontakterna. 4. Starta bilen. (Detta minskar bränslespillet senare). 5. Lossa slangen/slangarna. 6. Vrid/knacka försiktigt den runda "gula" ringen (motsols för att lossa tror jag). 7. Skruva loss nivågivaren, sitter med 4 M5-muttrar. 8. Ta ur nivågivaren. 9. Lyft ur resten av armaturen, kräver lite lirkande och vridande. 10. Nu ser du hur pumpen är monterad, vill du inte löde de två anslutingarna själv, borde tex en TV/Video reparatör kunna löda fast den nya pumpen för en begränsad peng. Det handlar bara om at löda loss två kablar och löda tillbaks dem igen. //peter |
|
|
Peter Jag kanske ska ta och lämna in bilen hos dig?? :) Ska du upp till Sockholm?? Om du har vägarna förbi så är du varmt välkommen till mig!! Tack! /G |
|
|
Ge dig på detta själv. Det är inte alls svårt. Tänker nog inte ta mig till den kungliga huvudstaden den närmaste tiden. :-)) //Peter |
|
|
Ok jag ska försöka, jag har slitit bort baksätet, nu måste jag bara hitta en pump. MVH/Georgos |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.