|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Wall. Kan du lägga ut en bild på hur du har gjort :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Kävlingepågen Alltså Nu behöver jag hjälp! Inte så haj på det här men hur gör jag då. |
|
|
Länk Gå in där tryck bläddra och välj bilden, tryck upload Vänta tills bilden laddats upp, scrolla ner och kopiera Link och lägg in här. Beemer 4 Life! |
|
| Tack så mycket då kommer det en bild på det imorgon | |
|
Det bästa du kan göra är att lägga alla bilderna på photobucket.com. Efter det kan du enkelt lägga en länk till dina bilder här. Detta är bättre eftersom att detta forum är ganska primitivt när det gäller bilder mm. Ok, det tar lite tid, men det skulle vara mycket uppskattat om du kunde ta dig tid och göra detta. Dessutom kan du lägga nästa obegränsat med bilder på PB, ordna kataloger mm mm. Kanske några bilder på pärlan oxå? |
|
|
Sidan jag länkade funkar precis som Photobucket fast är mycke snabbare, bättre och enklare så låt bli photobucket. Beemer 4 Life! |
|
| Det viktiga är att det blir gjort. | |
|
Min kom till verkstaden igår efter att ha stått en månad... Körde huvudet i sanden å köpte en annan bil istället.. Blev så lack att jag köpte en Mercedes.... =) Får se vad notan går på :S |
|
|
Nu kommer det bilder hoppas jag alltså en vanlig däckventil och en slang på som leder ner under bilen. Länk |
|
|
Och här kommer pärlan Länk |
|
|
Tack för bilderna. En liten fundering bara: Om nu vv är ett slutet system, blir det då inte en störning om man sas bryter detta, alltså kan det få ventilationen att sluta fungera som den skall och på det sättet orsaka någon form av skada? |
|
| Test av BB kod [url=Länk | |
|
@Wallinski: En dum fråga från mej kanske,men det sitter en bilventil på Ditt oljepåfyllnadslock antar jag? Den fråga som jag har isof är hur luften/trycket skall komma ut då? Jag menar,om Du pumpar ett däck så sitter däri en backventil som släpper in luft men inte ur den!? Du kan säkerligen pumpa Ditt däck så det antigen kalvar eller smäller utan att luften pyser ur ventilen,så hur kan denna ventil förhindra övertrycket vid en ev igensatt VV funktion? |
|
|
Det är enkelt bara att skruva ut ventilen som sitter inuti Mvh |
|
|
= fritt flöde |
|
| OK,då förstår jag :) | |
|
FredrikE39 Jovisst är det ett slutet system men det händer absolut ingenting om man låter det gå ut i det fria bara man inte skall och bes då lär inte bilen gå igenom men detta är bara en försiktighetsåtgärd man vill inte ha trasig m62 på halsen för då vet man vad man har att göra en tid framöver. |
|
|
Här är svaret från bmw ang frusen vevhusvent snacka om att det är ett kast svar tycker att fler ska maila till deras kundservice för den som sitter där är mycket duktig på att snacka skit vadå inte produktionsfel haha....... Hej Tack för ditt mejl. Det var tråkigt att höra om de problem du drabbats av med din BMW. Fenomenet med frusen vevhusventilationen betraktas inte som ett produktfel utan något som inträffar på grund av yttre omständigheter. Orsaken till att detta sker kan bero på olika faktorer till exempel korta körsträckor i kombination med växlande väderleksförhållande som skapar kondens i cyklonröret. Det som händer när oljedimma och kondensvatten blandas är att slangarna i vevhusventilationen blir igensatta. Ventilationen fungera då inte tillfredställande och kan i kombination med kyla skapa en ispropp. Detta i sin tur kan leda till att olja tryckts ut i diverse motordelar och avgassystem på grund av detta övertryck i motorn. Problemet med vevhusventilationen inträffar på ett litet antal bilar per år men skadan kan inte härledas till någon speciell modell eller klimat. Kontinuerlig service enligt BMW´s instruktioner är ett sätt att minimera risken till att detta ska inträffa. Inom BMW arbetar vi självklart med att ständigt försöka förbättra oss, och för det arbetet är det viktigt att vi får höra hur våra kunder uppfattar oss. Dina synpunkter tas i allra högsta grad på allvar och vi tackar för att du tagit dig tid att informera oss. Med vänlig hälsning --- BMW Group Sverige Warranty and Customer relations V3-R1-SE-A Gårdsvägen 11 Box 1525 SE - 171 29 Solna T +46-(0)8-470-6000 F +46-(0)8-470-6093 kundrelationer@bmw.se [LÄNK] --- BMW Sverige AB Corporate identification number 556313-5002 VAT-number and F-tax certificate SE556313500201 Board location: Solna --- |
|
|
Intressant tråd har nyss köpt mig en 325im e46 se såld 2004. Bilen verkar visserligen ha tjocka slangar till vv.Det verkar även vara någon sorts folie runt dom flesta slangarna (Ser inte Bmw orginal ut)Bilen är fullservad på Bmw i umeå.Imponeras av Wallinski´s lösning.Bättre bilder vore nice.Det där ser ut som en nice lösning och kanske en affärs ide tom?:) Nu bor jag ju iaf´s i smäll kalla norrland.Och jag vet inte hur många av er som gör det och har motorvärmare.Om man har det,och skyddar grillen mot iskallt intag.Hur är det där vv problet då? och kör ni med motorvärmare där nere?eller lämnar ni bilen ute i kylan bara? jag är fullt medveten om att det finns en längre tråd om det här men den är bara föööör grötig och jag vill gärna lägga lite fokus på Wallinski´s lösning som jag tycker verkar vettig.so sorry for that m8s. |
|
|
Ja, snart är vintern här igen, och det är dax att rusta bilen för att motverka frusen VV. Hade frusen VV vintern -09, och jag vill inte ha det igen. Vintern -10 isolerade jag oljeröret och "lilla kröken", samt att jag täckte njurarna vid -10 och även det nedre intaget vid -20. Jag klarade mig. I år tänker jag komplettera med slang från oljelocket a'la Wallinski, men vad jag funderar på är om en så tunn slang verkligen kan göra skillnad? Vore kul att höra om någon testat Wallinskis slang-metod, och om motorn fungerar normalt när systemet har denna lilla extra öppning, i form av luftslang. Skall oxå uppgradera isoleringen, men får inte tag på armaflex. Någon som vet var man kan köpa det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.