AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
64.373

Ännu en med frusen VV. Några snabba frågor!

Sida 3 av 7
Martin_M:Har 2004 årsmodeller detta problem åtgärdat?

2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Nej, problemet kvarstår.
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
BlackMunichWagon:
De kan omöjligt ha gjort ett ordentligt/riktigt arbete på din bil.
Antagligen har de slarvat när de gjorde rent oljesticksröret, eller kanske missat detta helt. Du skall INTE betala för kommande arbete.

Har gjort en skrivelse till Vi Bilägare. Får se om det ger ngt resultat.

/H
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller i skrivande stund på "igen" att ringa skadejouren för att dom ska komma och hämta min bil. Någon annan som upplever väntetiderna där är ofattbar lång hela tiden?

Även jag är beredd att skriva under ett ev brev till Bmw.
Tycker man sköter detta på tok för dåligt.

Varför inte skriva in till Sverker på Plus?
Dom hade ju nyligen uppe fallet på motorerna på Nissan king cab som har stora problem med vevlagrerna.
@Hass: Låter som en förträfflig idé detta med Plus !
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
-Ska det va på det här viset!?
-Är det så, är det så, är det så!!?!

Vore fint att få de oljeseparatorn med tillhörande slangar åka i den gröna soptunnan :)
Anders-72,
Hehe, Sverker är för härlig :-)
Ja med BMWs locket på attityd vore det inte mer än rätt!
När skall BMW (med flera) börja behandla kunderna med den respekt de förtjänar? Börja ställ krav, ge beröm när kraven uppfylls....

mvh/ Anders
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Nu är ett mail skickat till plus iaf.
Får se om det kan vara något som är intressant för dom.
Gör det mest för dom som ännu inte blivit drabbade, eller egentligen mest för dom som kanske inte använder sig av tex denna sida och är helt ovetande av detta problem.

Tycker inte det är mer än rätt att detta ska tas upp.
Bmw brukar ju en del tycka är kul att hitta negativa saker om,får se om Plus tycker det också :)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Dom har ju tagit upp detta Länk så då borde dom lika väl kunna ta upp våra problem som enligt mig är värre än detta.
Nu har jag hämtat bilen igen och kört 10 mil utan problem, hurra!
Det som gjordes denna gång var demontering och rensning av VV samt ta bort allt klegg under ventilkåpan. Dessutom byttes oljan igen. Även om de inte riktigt visste vad problemet berodde tycker jag de gjorde sitt bästa och naturligtvis utan kostnad för mig.
Som en extra åtgärd har jag satt en skiva framför kylaren, så nu håller jag tummarna att det inte skall upprepas.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Vad har ni för olja?
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Börjar också fundera på den skivan framför kylaren. Kanske inte är så dumt ändå...
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Enligt Förenade bil i Malmö ska det vara åtgärdat på -04 och framåt.

Kan någon tänka sig att skriva in till Plus?
Jag tänker iaf inte visa mitt ansikte där :P

PS.
Anders72
Soptunnan är röd :]
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jag hade ordentligt med klegg under oljepåfyllningslocket i början av vintern. Jag la 10 minuter på och klippa till 2 kartong bitar som passar inuti njurarna som sen hålls på platts med lite tejp från insidan. Har nu kört bilen några veckor och klegget under locket är så gott som borta.

Beemer 4 Life!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Martin:
Jag skickade in ett mail idag!
Ska bli kul och se om dom går vidare med det.

Kanske är kartong som gäller när man får tillbaka bilen...eller det kanske är varmt ute när man får tillbaka den :)
Hur länge stod era på verkstad? får man räkna med ett par veckor nu när reservdelarna har gått åt?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Martin: Jo jag kom på att det är en röd plåttunna. Måste ha tänkt på Killinggängets Sverker. Han körde ju runt med en grön kommunaltunna med hjul. Stormade in på Berns och gapade: -Vet ni vad dom tar för ett blåsjobb här utanför?! :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Martin: Jo jag kom på att det är en röd plåttunna. Måste ha tänkt på Killinggängets Sverker. Han körde ju runt med en grön kommunaltunna med hjul. Stormade in på Berns och gapade: -Vet ni vad dom tar för ett blåsjobb här utanför?! :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bråttom nu, Sverker tar pension:
Länk
an
89
andreaspson
525iM Touring -02
Jag fullkomligen grät av lycka igår.....bilen klarade SBP besiktning utan problem, trodde jag skulle få 2:a på avgasvärdena då min bil käkade X antal liter motorolja pga frusen VV. Killen på besiktningen sa direkt när jag kört in att han hatade BMW. "Motorn på fel håll och drivning på fel hjul" lät det. Jippi tänkte jag. Killen sa att jag borde satsat på en japansk bil, vilken som helst men själv föredrog han honda accord. Det sista jag sa till killen innan jag skulle åka med mitt blanka papper var: Hur kul är det att äga en Honda Accord!?
23
Källeman
525iA -02
Jaha då har man haft problem med frusen vv känns ju kul! Började med att lämna bilen på vanlig service o ja sa även åt min käre mekaniker att kolla ett litet olje läckage, det va för ett par veckor sen fick tillbaka bilen o tänkte va skönt o veta att bilen är i topptrim till framåt våren! Mekanikern sa att vv hade varit påväg att frysa därav olje läckaget, han hade blåst rent med tryckluft sa han. Men så i torsdags på väg hem från västervik till norrköping kände när ja starta bilen(efter att ha stått i 4 dagar) att han gick lite halvdant på tomgång men men ja la i Driven o påväg hem för att ta helg. Kände att det lukta brännt i första rondellen.. hmm tänkte jag o kolla ifall det va någon ford i närheten,,,men icke! Körde vidare tänkte inte mer på det sen när ja kom hem o öppnade motorhuven....jaha lite skapligt med olje skvätt lite överallt o då knöt det sig i magen. Tog isär vv slangen uppe vid ventilkåpan o där i va det massa vitt klegg även i olje locket. Tog tryckluften o blåste o greja lite o fyllde på olja o gjorde rent allt! Ringde dagen efter o beställde tid på att byta ut grejerna en veckas väntetid! Han sa att det va ingen fara o köra med bilen det är ju mildväder nu tyckte han, bara det att ja höll koll på oljenivån hela tiden! Om det nu är så att det fryser i vv kan man då inte bara ta isär slangen uppe vid ventilkåpan o släppa ut ventilationen i motorummet eller är jag helt ute o cyklar? jaja vi får se hur det går nu står iaf min tyrolervagn ute o väntar på att få komma till verkstan!

BBBMMMWWW!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.