|
|
|
|---|---|
|
Jag och min son har varit och tittat på denna bil,Länk Bilen verkar fin, men säljaren säger att den säljs för kunds räkning, hur är det då med garantier. Jag har hört att säljs en bil på en bilfirma, får de stå för garanti, oavsett om den säljs för kunds räkning. Skall dit till helgen igen, får se om det blir affär. BMW CS #5206 | |
|
Sök på ECO-motor här på forumet, finns en del att läsa Innan du åker till handlaren rekommenderas att du kollar upp bilens historia i Tyskland. Begär ett utdrag ur servicedatabasen via din lokala BMW-handlare. Kostar ca 500 kr. Ett annat alt är att be om kopia på serviceboken och ringa till verkstäderna där bilen servades innan den exporterades. |
|
|
Bilen importerades till Sverige 2003, så den var bara två år gammal då, men jag har talat med tidigare ägare i Sverige, och allt verkar okej så långt. Serviceboken har inte kollats, men det skall givetvis göras. Tack för tipsen. BMW CS #5206 |
|
| Jag hade då inte efter vad jag läst köpt bil av ECO-motor, det är lika illa som att köpa en bil av Linusbil etc. Riktigt skojare det där! Nä spara pengarna till något annat objekt istället.. | |
|
Ägarhistoriken ser ut såhär; 770105 sedan 2007-04-04 SAFAR, RAYAN AFRAM 42432 ANGERED Föregående ägare: förvärvad 2006-05-31 520804 SÖDERKVIST, LARS 13333 SALTSJÖBADEN 2:e föreg. ägare: förvärvad 2005-08-04 660901 HAMMER, AXEL 43539 MÖLNLYCKE 3:e föreg. ägare: förvärvad 2004-11-15 741213 KLAESSON, PETER 15173 SÖDERTÄLJE 4:e föreg. ägare: förvärvad 2004-11-15 556033-9789 AUTO7H AB FÖRETAGSGATAN 16 50494 BORÅS Gällande garanti så måste bilfirman lämna garanti oavsett om det är förmedling eller inte. Antar att du vet att bilen har körförbud eftersom nuv. ägare inte bes. bilen?! M V H Stephan |
|
| Jag hoppas för allt i världen att du inte gör affärer med dom tomtarna. | |
|
Tack Stephan! De skall besiktiga bilen före eventuell leverans. Den har varit avställd sen i höstas. På transportstyrelsen får man bara fram de 3 senaste ägarna, hur har du lyckats med de 2 före? Bilen importerades 2003-07-09 det hade varit kul att veta vem som tog in den. Enligt nuvarande ägare köptes den från BMW i Tyskland, men jag har lärt mig att inte lita på bilhandlare. BMW CS #5206 |
|
| Länk | |
|
Hoppas du verkligen kollar upp bilen ordentligt, inga gubbar att lita på! Som som sagt sök på ECO motor på forumet, mycket läsning! Verkligen lycka till! OBS: Det finns många andra bilar också! (på andra firmor...)Även privat! Less is More |
|
|
Med tanke på att de fullkomligt sket i att deras M3 E46 var var bevisat skruvad så kan man lugnt anta att någon garanti har du inte på den bilen överhuvudtaget - förmedling eller inte. Säkrare är att köpa den från privatpersonen direkt och sedan teckna Blockets Begagnatförsäkring. ------- //Lövet |
|
|
Kolla på allabolag.se. Nystartat företag av en taxiåkare. Ingen historik. Garanti lär inte vara värt så mkt. Länk |
|
|
Det intressanta är ju bilen egentligen, och ägaren, om sedan Ecomotor förmedlar köpet spelar ju ingen större roll. Jag räknar inte med någon garanti eller så över huvudtaget, jag kanske t.o.m. gör upp med ägaren direkt OM det blir affär. BMW CS #5206 |
|
| Jag skulle ju inte ens ta risken att handla en bil via den firman, hur rätt än bilen verkar vara. Att det skulle ta emot att faktiskt gynna dom är ytterligare en anledning, dock skulle jag i princip skita i det om det var högst gynnsamt för mig själv. | |
|
Det blev affär ändå, men jag köpte den direkt av ägaren. Skall få den så fort den besiktigats. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.