|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har ett problem med min bil som jag inte vet hur jag ska åtgärda, eller rättare sagt vad jag ska börja leta. I alla fall så fungerar min bil som den ska tills det är ca -15 grader. Då vägrar den starta. Startmotorn går som den ska men den vägrar tända. Startgas hjälper inte heller. Efter att ha stått inne i varmgarage ett tag så startat bilen som den ska ... är ute och kör i ca 1 timme i stan, inga problem men så fort jag kommer ut på 90 väg och kör i ca 10 minuter dör bilen.. vägrar starta.. efter ca 5 minuter så startar bilen som den ska och jag kan köra vidare i ca 10 minuter samma sak.. såhär håller det på sålänge jag kör på 90 vägen... när jag kommer in i stan igen där man kör saktare så kan jag köra hur länge som helst... testar efter ca 2 timmar körning att ta mig ut på motorvägen igen men samma sak på en gång. Min tanke är att något fryser när jag kör i högre hastigheter pga all kalluft som kommer in i motorrummet. Vad ska jag börja titta? Spontant känns det som det är vatten någonstans som fryser och gör att motorn inte tänder. Alla annan elekronik i bilen fungerar. Jag har testat att stoppa i nya stift men blev ingen skillnad. Tacksam för alla ideer. /robert | |
| ta och kolla att inte din vevhusventilation är igensatt samt kolla efter vatten/is i insugsbälgen. | |
|
kolla Lmm den låter som den kan spöka. "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
|
Hej! Min beter sig på ett liknande sätt fast den startar alltid men är de under -22 så kan den få för sig att dö, startar dock rätt snabbt.. Ja gissar på lmm ja med men har ej testat byta då ja lix tänkt köpa 535lmm till våren. Säg till om en förklaring dyker upp så man får vara säker på vad de är.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.