|
|
|
|---|---|
|
Grabbens BMW 525a 93 års modell går när den vill och ger fan i det med jämna mellanrum...Jag märker när jag låser upp bilen om centrallåset inte fungerar och inner belysningen inte tänds då vet jag att bilen inte startar. Väntar jag sen ibland kanske 10 minuter och ibland flera timmar så fungerar centrallåset o belysningen och då startar bilen och går klockrent till nästa gång ja stänger av den då är det en chansning varje gång om den ska starta eller inte.. Misstänker starkt att det är startspärren som blir aktiverad och att det kanske är dålig jord någonstans men vet inte vart jag ska leta finns det någon som har någon ide på vad jag ska göra börjar blöi väldigt less nu... Det hände för första gången för 3 veckor sen men sedan gick bilen bra i drygt 2 veckor i sträck men härom dan så blev det lika och nu går den ibland och ibland inte.... MVH: Kenth | |
|
Det låter som ett rejält glapp någon stans, eftersom flera olika system påverkas känns det som att det är nära batteriet rent elektriskt sätt. Lite knackande på säkringsboxar mm när den inte vill kan ju ge ett tips om vad det är som ställer till det. Det seriösa alternativet för den som kan är ju att börja mäta upp var spänningen försvinner i elsystemet vid ett strultillfälle, lämpligen laddar man upp med utskrivet elschema (500 sidor) och multimeter i handskfacket ;) //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.