|
|
|
|---|---|
|
jag har då alltså en 540 med hemmabyggt avgassystem från grenrören och bak.. problemet är att det låter för högt.. det finns inga (större) universalljuddämpare som passar tillräckligt bra för min smak och är stora nog att dämpa tillräckligt.. jag ska snart flytta till ett ställe där parkeringen ligger betydligt närmare boendet än den gör här och av respekt för mina nya grannar måste jag få ner volymen lite.. sen är jag inte helt nöjd själv heller, har alltid tyckt att bilen låter för mycket.. eftersom ett hemmabygge inte fungerar pga. den skrala eftermarknaden som förklarat ovan har jag börjat kika på köpe-system.. självklart är ju eftermarknaden återigen tämligen tom när det gäller 540-delar men till diverse 6-cylindriga modeller finns det "hur mycket som helst".. är det i praktiken något som skiljer på avgassystemen till dom olika modellerna? skiljer originaldimensionen på rören något? såg att 540'n har en större bakre ljuddämpare original än dom andra och kanske även större främre.. rakarör har ett rostfritt sportsystem med dubbla 57mm rör som känns lite lockande.. men det är avsett för 6-cylindriga modeller som sagt.. anslutningen till kattarna måste byggas om eftersom jag har 3" sportkattar nu, om det är där skon klämmer.. bilen behöver inte bli lika tyst som original (har aldrig hört ett original 540-system men jag antar att det är näst intill ljudlöst).. det ska ju höras att man har en V8'a under huven fast utan att det blir jobbigt på långfärder och utan att man stör grannarna allt för jävligt.. viktiga frågor igen: 1. vad har bilar med 6'a för originaldimension på avgassystemet? 2. passar 6-cylinders avgasystem på 540 med ev. lite lättare modifikationer? | |
| Jag har häller aldrig riktigt fattat vad som skilljer dem åt. Passar med lättare modifikationer lär de ju garanterat göra. Jag har M5 system på min 525, de är mkt grövre än original . Har du redan fuckat avgassystem så lär du ju få svetsa hur du än gör tyvärr. Billigaste o smidigaste hade nog varit o fått tag i ett M5 system, de ger ett behagligt men sportigt sound. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.