|
|
|
|---|---|
|
En liten fråga! Har en original GSM telefon i min 540. Hur sätter man i telefonkortet i den? Måste man skruva av höljet på telefonen? Bmw är rätt okey!! | |
|
Kan inte tänka mig att man ska behöva mecka för att få dit kortet. I min så har jag kortläsaren i skuffen. Kolla runt i bilen bakom luckor osv. så hittar du säkert kort läsaren. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Tack för svaret! Det sitter faktiskt något i skuffen till vänster under hatthyllan som skulle kunna vara en kortläsare Annars vet jag inte vad det paketet kan vara. (En avlång svart låda) Mvh spider |
|
|
Det är nog troligt att det är den. Min är åxo svart och avlång. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Är det bara att smälla dit ett kontantkort då eller? Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
Beror lite på efter vad jag läst på forumet. En del Tyska telefoner tycker inte om Svenska kort. Folke är nog rätt man att svara på det. I min bil funkar det kanon. Skaffade ett tvillingkort till mitt huvudnummer som alltid sitter i bilen. Mvh. Micke Olsson |
|
|
OK! Tack för informationen Micke. Skall prova vid tillfälle. Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
Så lite. Lycka till! Mvh. Micke Olsson |
|
|
Oj, hur gick det där till? Läste ditt tack och svarade på det. Hur kunde mitt svar komma ÖVER ditt? Hummm. Datorer.... Mvh. Micke Olsson |
|
|
Själva telefonen sitter i skuffen (inte bara kortläsaren). I bakkanten har du säkert en slits för SIM-kort, det skall vara den stora typen. På E39 sitter öppningen illa till, kanske även på din. Sitter det ingen kortläsare under telefonluren? Jag tror du kan använda vilket kort som helst, om du redan har ett litet kort så finns en adapter. FP |
|
|
Folke: Jag har kollat och det ser ut som en öppning för ett stort kort i enheten som sitter i skuffen. Du nämde en adapter för chipet. Var hittar man det? I télebutiken? Mvh spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
Jepp, telebutiken bör ha, annars his närmaste RingUp, Dialect eller Stjärna-Fyrkantbutik t.ex. FP |
|
|
Ok! Är mycket tacksam för informationen. Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.